Ümbrikupalkade maksmise trend on viimasel aastal kasvanud – kontrollkäike intensiivistav maksu- ja tolliamet paneb probleemi lahendamisel üha rohkem vastutust töö tellijatele, selgus Äripäevast.

- Foto: Scanpix/Panthermedia
„Kui võrrelda 2016. aastat eelmise aastaga, siis näeme negatiivset trendi – ümbrikupalga saajate arv arv on suurenenud ning seega on probleem süvenev,“ tõdes maksu- ja tolliameti maksuauditi üksuse juht Oscar Õun Äripäeva raadio saates "Maksu- ja tolliamet annab nõu". „Ükski Euroopa riik pole suutnud täna ümbrikupalga probleemi ära lahendada, tegemist on nagu väikest viisi epideemiaga ning eks see ole ka hoiakute küsimus, sest ümbrikupalga saamine tundub inimestele täna just kui normaalsus.“
Seotud lood
Saaremaal Nasva alevikus asuv Baltic Workboats AS (BWB) on Eesti laevaehituse sümbol. Ettevõtte tehases valmivad maailmatasemel laevad, mis seilavad Lääne- ja Vahemerel, Mustal ja Kaspia merel ning kuuluvad enam kui 25 riigi laevastikesse Euroopast Aasiani ja Põhja-Ameerikani. Kuid iga tipptehnoloogilise laeva taga on inimesed, kuldsete kätega oskustöölised, kes oma valdkonda tunnevad ning merekeskkonna eripäradega arvestada teavad. Oma osa selles, et BWB tehnoloogiline areng hoogsalt jätkuda saab, on Eesti Töötukassal.