Õigete inimeste leidmine ettevõttesse on muutunud aina raskemaks. Juhid ja personalitöötajad näevad kõvasti vaeva sobivaid inimesi otsides, kuna meeskonna komplekteerimine on aega ja tähelepanu nõudev ettevõtmine. Eriti raske on meie pidevalt muutuvas maailmas leida pikaajalisi töötajaid, mis omakorda tähendab, et inimeste väljaõppele ja koolitusele kuluv aeg peab olema võimalikult lühikene.
- Reklaamtooted jõulukingituseks kolleegidele Foto: Logotrade
Hea töötaja hoidmine on olulisem kui kunagi varem, läbimõeldud kingitused ja logoga meened aitavad selles protsessis edukalt kaasa.
Eelnevalt olen kirjutanud,
kuidas saab meeskonda motiveerida reklaamtoodetega ning firmakingituste abil tõsta tööandja usaldusväärsust. Samuti olen rõhutanud
töötajate meenete programmi olulisust.
Ettevõttest positiivse esmamulje loomisel mõtlevad personalijuhid ning -spetsialistid järjest enam ka reklaamkingituste peale. Trendikaks on saanud personaalse sõnumiga reklaamtooted, olgu nendeks siis nimega kohvikruusid või personaliseeritud korporatiivsed spordiriided. Muutunud on ka töötajatele suunatud kingituste rahaline väärtus. Kui varem kasutati vaid üksikuid tooteid, millele oli trükitud nimi või mingi äge sõnum, siis näeme järjest rohkem läbimõeldud kontseptsioone, mille puhul on eelistatud erinevad kinkekomplektid.
Näitena tooksin tervituskomplekti, milles on pusa, t-särk, kruus, veepudel, märkmik. Tooted on varustatud firma põhiväärustega ja sõnumiga, mis tekitab uustulnukas tunde, et ta on oodatud. Sõnastatud väärtused annavad aga selge sihi edasiseks tööks.
Tooted, mida kinkekomplektis soovitan kasutada on praktilised esemed, näiteks firmarõivad või asjad, mida inimene saab tarvitada isiklikuks otstarbeks, kas siis oma töös või vabal ajal.
Traditsioonlilised reklaamtooted nagu pusad, joped, mütsid, saunalinad, joogipudelid, tassid, akupangad, pastakad jmt on endiselt au sees.
Uued tegijad reklaamkingituste vallas on antibakteriaalsed ja loodussäästlikud reklaamtooted. Selle hooaja trend saab aga kindlasti olema NFC-tehnoloogia võimaluste kasutamine. Lähiväljasidel baseeruva tagi lisamine ärikingitustele ja firmameenetele loob hulgaliselt uusi võimalusi – nii saavad juhid teavitada töötajaid töögraafiku muudatustest ja edastada muidki olulisi sõnumeid reklaamtoodete abil. NFC-tagi saab lisada tootele kas kleebisena või siis trükkida. See võimaldab ka teeninduses anda täiesti unikaalset tagasisidet klienditeenindaja kohta, juhul kui nimesilt on NFC tagiga.
- NFC Reklaamkingitused ja logoga meened Logotrade Foto: Logotrade
Uutes reklaamkingituste trendidest saate lähemalt lugedas
SIIT.
Kuidas koostada reklaamkingituste strateegia ja milliseid meeneid kasutada?
Esimes asjana tuleks mõelda eelarvele, selgitades välja, millised on teie ettevõtte võimalused. Kui eelarve on paika pandud, peab üle vaatama, kellele täpselt soovite tähelepanu pöörata, kas kõigile töötajatele, uutele tulijatele või vanadele olijatele. Oma ettevõtte siseselt tuleks enim tähelepanu pöörata 10+ aastat firmas olnud inimestele, kuna tihtipeale on just nende puhul kõige keerulisem leida parimaid lahendusi.
Kui aga soovite kõiki töötajaid hõlmavat reklaamkingituste strateegiat juurutada, siis tark on sellega tegeleda 1-2 korda aastas. Peamised kingikategooriad, mida peaks arvesse võtma on
• uute tulijate kingitused,
• sünnipäevakingitused,
• jõulukingitused,
• töötajate laste jõulukingitused,
• tööjuubeli või staažikingitused,
• tunnustamis- või tänukingitused (koolilõpetamised, ametikõrgendused jmt),
• beebikingitused ning ka
• töölt lahkuja kingitused.
Viimasele grupile ehk lahkumiskingitustele väga paljud ettevõtjad ei mõtle, kuid korralik kingitus töölt lahkumise puhul on siiski väga oluline, seda enam, et töötaja võib poole aasta või aasta pärast leida uuesti tee teie firmasse. Eriti aktuaalseks on see muutunud IT- sektoris, kus häid arendajaid oodatakse alati tagasi.
Tervituskingitused
Nagu eelnevalt mainisin, kasutatakse järjest enam uue tulija kinkekomplekte. Ise kutsun selliseid kinkekomplekte “ Tere tulemast meeskonda!”-komplektideks. Sellisesse komplekti peaks kindlasti olema lisatud üks rõivaese firma sümboolikaga ning personaalse nimega tass või joogipudel. Hea oleks juurde panna ka kirjutusvahend ning märkmik. Esmamulje on tähtis! Nagu ka kinkepakkide viimistlus, mis samuti loob soodsa kuvandi ettevõttest. Viimasel ajal on järjest kasvanud nõudlus omakujundusega kinkepakendite järgi, et kingitus näeks välja stiilne ja professionaalne.
Rohkem kui enne kasutatakse ka unikaalse kujundusega riideid, mis on toodetud eritellimusel just konkreetse firma jaoks.
Sünnipäevakingitused
Traditsioonlilne ja ülimalt oluline on iga-aastane töötaja sünnipäevakingitus. Sobiv aeg sellega tegelemiseks on august või september, siis on võimalik saada parimaid lahendusi soodsamalt ning ka kingiideede lihvimiseks on veel parasjagu aega. Samuti on valik lai, sest tarnijate ladudes valitseb veel toodeteküllus. Suurettevõtted enamasti järgivad sünnipäevakinkide puhul 10 € reeglit. Siinkohal mainin, et iga aastaga on aina keerulisem jääda 10 € piiresse, kuna hinnad tõusevad. Enamasti kasutatakse kingiks ühte konkreetset logoga toodet. Tuleks aga tähele panna, et erisoodustusmaksu vabastus ei kehti omatöötajate kingituste puhul, vaid ainult klientidele suunatud kingituste tellimisel.
Oma töötajate kingitused markeeritakse sageli personaalse sõnumiga, kuid enam ei piisa vaid “Palju õnne, Peeter!” kirjutamisest, vaid tuleks lisada sõnumile ka mingi isiku hobide või kolleeginaljadega seotud mõõde. Sünnipäevakingitusteks kasutatakse palju saunalinasid, pleede, joogipudeleid, termostasse ja lahedaid mõttemänge.
Jõulukingitused
Jõulukingitused on samuti ajas muutunud – rohkem eelistatakse söödavaid ja joodavaid kinkekomplekte, millele on juurde pandud ka mõni meene. Uute trendidena eelistatakse ökotooteid ja immuunsust turgutavaid tervisetooteid. Üldiselt ka siin eelistatakse maksumus hoida 10 € piires, kuid viimasel ajal on see pigem juba 15 €.
Enamasti koosnevad jõulukingitused mitmest tootest, mis moodustavad kokku ühtse terviku. Inimestele meeldivad erinevad juustu- ja snäkikomplektid, kuid ka Eesti käsitöötootjate valmistatud erilised kingitused. Juurde sobib lisada mõni traditsiooniline reklaammeene, nagu joogipudel või termoskruus. Kuid leidub ka uusi võimalusi, näiteks põhjamaade eeskujul kingivad tööandjad jõulukingituse asemel reklaamkingituse kinkekaardi – töötaja saab siis ise valida endale sobiva vajaliku eseme kingituste e-poest. See on mugavam lahendus juhul, kui te olete juba kõik erinevad põnevad kingiideed järgi proovinud.
Laste kingitused
Firmakingituste phul, mis on suunatud töötajate lastele, tuleks kindlasti arvestada vanuseastmega, sest universaalset kingitust 0-16 aastastele ei ole paraku olemas. Mina olen soovitanud jagada kingitused 4 vanusegruppi: 0-3, 4-7, 8-11, 12-16. Enamasti kasutatakse siin maiustust koos väikse praktilise meenega: sobib nii jõuluehe, helkur, lastemäng jmt.
Beebikingituseks kasutatakse pehmeid pleede, beebibodysid ja muud sellist. Oluline on jälgida, et toodetele sümboolika trükkimisel kasutataks vee baasil kemikaalivabu värve ning et tooted oleksid võimalikult naturaalsed ega tekitaks allergiaid.
Tööjuubelikingitused
Tööjuubelite puhul on traditsiooniliselt kasutatud kallihinnalist kangemat jooki või käekellasid. Viimasel ajal aga üha rohkem kinkekaarte ja elamuskingitusi. Ka tööjuubeliks sobib uue võimalusena reklaamkingituste e-poest valitav toode. Pean märkima siiski, et kingipoes ei ole vaid reklaamtooted, vaid sealt võib leida ka põnevaid bränditooteid.
- Kinkekaart Firmakingitused ja meened Foto: Logotrade
Tänukingitused
Tunnustus- ja tänukingitused peaksid olema ainulaadsed. Taaskord on teema Eesti disain, samuti kunst. Kuid ka reklaamkingituste valikust võib leida põnevaid disaintooteid ja unikaalseid mälestusmeeneid. Hind jääb tavaliselt 50-300 € vahemikku, aga on ettevõtteid, kes kasutavad veelgi hinnalisemaid kingitusi.
Lahkumiskingitused
Töölt lahkuja kingitus sõltub paljuski töötaja isikust. Oluline on eristada viisakuskingitust kingitusest, mis kannab edasi sõnumit, et tööandja ootab töötajat tagasi. Enamasti jäävad sellised kingitused 5-10 € vahele.
Kokkuvõtteks
Kingituste valikul on väga oluline läbi mõelda, mida mingi kingitus sümboliseerib ja millist sõnumit soovitakse töötajale edastada. Kindlasti soovitan eelnevalt küsida tootenäidiseid ja vajadusel ka kujunduslahendusi, sest nii hoiate kokku aega ning leiate üles
parimad reklaamkingitused. Kuna trendid muutuvad ja üldiselt uuendavad reklaamkingituste valmistajad tooteid 2 korda aastas, siis ärge unustage kaasata ka oma inimesi, reklaamkingituste eksperte, reklaamiagentuuri töötajaid ja samuti juhtkonda reklaamkingituste valimisprotsessi.
Loodan, et saite sellest artiklist ideid, kuidas valida just teie ettevõtte töötajatele
sobivaimad reklaamkingitused ja kuidas sellega alustada. Oluline kusilt alustada!
Anti Saluneem
Seotud lood
Töö- ja turvajalatseid tootva Soome ettevõtte Sievi Jalkine OY Baltikumi müügijuht Ülar Verev ütleb, et väga paljudes valdkondades on oluline pöörata igapäevatöö käigus tähelepanu töötajate turvalisusele ja ka sellele, milliste omadustega töö- või turvajalatseid kantakse.
Enimloetud
4
Kas õues liikumist saab toetada personalijuhtimise kaudu?
Viimased uudised
Personalijuht saab tehisaru kasutada talendi- ja tulemusjuhtimises, värbamises, arendamises, kaasamises ning personalianalüüsis.
Hetkel kuum
Kasuta soolise palgalõhe mõõtmise kalkulaatorit - palgapeegel
Tutvu tööhõiveagentuuride ja tööjõurendi aastaraportiga!
ABB kogemus: lahkunud töötaja asendamine maksab ligi 30% ametikoha aastapalgast.
Tagasi Personaliuudised esilehele