Seni on paljudele koroonakriisi tõttu raskustesse sattunud tööandjatele abiks olnud riiklik abimeede töötasu osaliseks hüvitamiseks töötukassa poolt. Anname nõu, millised on tööandja võimalused pärast abimeetmete lõppemist.
Kui praeguseni on töötasu vähendamist töölepingu seaduse § 37 tähenduses hoogsalt kasutatud seetõttu, et see on üks eeldus, mille täitmisel on võimalik taotleda töötukassalt töötasu hüvitist, siis tegelikult on tegemist tavapärase võimalusega, mida tööandja saab ühepoolselt kasutada ka pärast töötukassa makstava hüvitise saamise võimaluse lõppemist. Seda siiski juhul, kui varem on töötasu vähendatud lühemaks ajaks kui kolmeks kuuks, kuna vastavalt töölepingu seadusele on töötasu vähendamine võimalik 12 kuu jooksul kuni kolmekuuliseks perioodiks. Seejuures ei tohi aga ära unustada kõiki muid töötasu vähendamise kohaldamise eelduseid: järgitud peab olema 14-kalendripäevast etteteatamistähtaega, töötajatele peab olema antud võimalus vastuväidete ja ettepanekute esitamiseks ning pakutud teist tööd, kui tööandjal selline võimalus on.
Seotud lood
HR tarkvara peetakse sageli vaid HR osakonna asjaks, millesse teised organisatsiooni osad peaaegu ei puutu. See arvamus on aga tänu iseteenindusportaalidele nüüdseks aegunud. Töötajate iseteenindus HR tarkvaras on osa personalihalduse töövoost – uus suhtluskanal tööandja ja töötajate vahel, mis kaotab kõigi osapoolte jaoks ära hulga aeganõudvaid manuaalseid tegevusi.