OKR (inglise keelest tulenev akronüüm „Objectives and Key Results”) on eesmärkide püstitamise ning nende elluviimise jälgmise raamistik ja tulemusjuhtimise tööriist, mis on viimasel aastakümnel pälvinud üha enam tähelepanu ja rakendamist. See toetub põhimõttele, et eesmärgid on võti organisatsioonilise edu saavutamisel.
- PersonaliDisaini tegevjuht ja koolitaja Hanna Jõgi Foto: erakogu
OKR-ide loojaks peetakse Andy Grove’i, kuid suurema populaarsuse saavutas raamistik John Doerri käe läbi, kes tõi selle 1999. aastal Google’isse. Eestis on OKR-id kasutusel eelkõige tehnoloogiaettevõtete ja idufirmade seas, kuid on järjest enam liikumas ka teistesse sektoritesse.
Seotud lood
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.