11 märts 2019

Kas sinu sihtrühm teab, et olemas oled?

Tööandja brändi välise kuvandi loomise esimeseks sammuks võiks olla küsida endalt „Kas meid teatakse?”. Ettevõtte teadmine koosneb kahest osast – tuntusest ja atraktiivsusest. Tuntuse moodustab teadlikkus ehk see, kui paljud sihtrühma inimesed sinu olemasolust üleüldse teadlikud on. Atraktiivsus on aga kombinatsioon teadlikkusest, huvist ja kandideerimisvalmidusest.

Foto: GraphicStock

Mina kommunikatsioonitudengina olen teadlik, et Eestis on hulgaliselt kommunikatsioonibüroosid, kuid on mõni kindel (võib öelda, et minu jaoks potentsiaalse tööandjana atraktiivne) büroo, mille kohta oskan rääkida nende viimastest projektidest ning hoian silma peal nende tegemistel ja tööpakkumistel.

Seletan nüüd lahti, mida tähendavad tööandja brändi atraktiivsuse kolm põhielementi – sihtrühma teadlikkus organisatsiooni tööandja brändist, tööandja brändi eristumine konkurentidest ja selle olulisus sihtrühmale – ning miks need tööandja välise kuvandi loomiseks olulised on.

Atraktiivsuse juures on esimese asjana oluline silmas pidada põhimõtet, et kui üritad meeldida kõigile, siis tegelikkuses ei meeldi sa kellelegi. Raiskad lihtsalt aega ja ressurssi meeldimaks inimestele, kellel ei ole sinu ettevõttele midagi tagasi anda. Palju parem oleks püüelda selle poole, et meeldida oma sihtrühmale, sest need on inimesed, kes on sinu võimalikud uued töötajad, kel on sulle vajalikud oskused ja teadmised ning kui nad veel ise tahavad sinu juures töötada, siis on see match made in heaven.

Teiseks, sinu sihtrühm peab sind teadma. Sinu potentsiaalsed töötajad peavad teadma, et sa üldse eksisteerid organisatsiooni ja tööandjana. Puhtfilosoofiliselt pole ju võimalik kandideerida töökohale, mille olemasolust sa ei tea. Tuntuse ja atraktiivsuse juhtimiseks sihtrühma hulgas on sul vaja teada nende ootusi, eelistusi ja info edastamise kanaleid.

Tööandja brändingu puhul ei piisa sellest, kui sisemine kuvand on suurepärane ja senised töötajad on rahul. Kui kogu suurepärasus (hea töökeskkond, hea motivatsioonisüsteem, töötajate rahulolu jne) organisatsioonist positiivse sõnumina väljapoole ei levi, on sellest vähe kasu. Organisatsioon peab välja näitama, et ta on päriselt atraktiivne tööandja.

Kuidas teada saada, kui atraktiivne tööandja sa praegu oled?

Selleks tuleb esiteks:

määratleda sihtrühm, kelle hulgas sa tahad atraktiivne olla (ära unusta, sa ei pea meeldima kõigile);

mõelda, kes on sinu tööturu konkurendid, kellega võitled samade talentide nimel.

Teiseks selgita välja:

mitmendal kohal oled oma sihtrühma eelistatud tööandjate edetabelis (koht edetabelis on maailmas kõige kasutatavam tööandja brändingu tulemuslikkuse mõõdik);

kui suur osa su sihtrühmast sind tööandjana teab (edukuse aluseks on kõrge teadlikkuse protsent oma sihtrühmas);

kui suur osa su sihtrühmast soovib sinu juures töötada (lisaks töötamise huvile on oluline teada ka seda, mitu protsenti su sihtrühmast kindlasti ei soovi sinu juures töötada, ja võrrelda seda tööturu konkurentide vastava numbriga);

kui atraktiivne oled sa võrreldes oma tööturu konkurentidega (mitu protsenti eelistab kindlasti sinu ja mitu protsenti konkurentide juures töötamist) ja mis eristab sind teistest;

kuidas su atraktiivsus on aja jooksul sihtrühma hulgas muutunud (see annab hinnangu, kas aasta jooksul tehtud tegevustel on mõju ka sihtrühmale).

Selleks, et edukalt tööandja brändinguga tegeleda, pead oskama nendele punktidele vastata. Kui sa ei tea hetkeolukorda, siis ei saa mõõta ka oma tegevuste tulemuslikkust ja seada eesmärke (loe: kes mõõdab, see lõikab!).

Allikas: Instari blogi

Jaga lugu:
PERSONALIUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad personali uudised igal nädalal enda postkasti.

Personaliuudised.ee toetajad:

Kai Miller
Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700