Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Värbamiskriis teeninduses on varjunimeks juhtimiskriisile
Värbamise valu teenindussektoris ei ole praegu ilmselt enam kellelegi uudiseks – väga head kandidaati näeb harva ja olemasolevad töötajad on pidevalt liikuvad.
Selle väljakutsega on silmitsi personaliosakonnad, kes panevad enamiku oma igapäevasest energiast üha paremate värbamiskampaaniate väljamõtlemisele. Kuid paraku saavad selle kõrval tunduvalt vähem tähelepanu põhjused, miks praegused inimesed lahkuvad ning miks tutvusringkonnas tööandjat ei soovitata.
Eesti IT-sektor seisab silmitsi paradoksiga: vabu töökohti ja nõudlust on küllaga, kuid sobivate oskustega spetsialiste napib. SA Kutsekoja prognoosid näitavad, et aastaks 2027 vajab Eesti IT-sektor juurde 33 000 inimest. Samas pole küsimus ainult kvantiteedis – tööandjad ootavad tänapäeval enamat kui lihtsalt tehnilisi oskusi.