Haigus- või hoolduslehe saamiseks võib endiselt helistada oma perearstikeskusesse, kuid perearstide järsu töökoormuse tõusu tõttu võib kontakti saamine olla raskendatud. Patsiendiportaali sisestatud teade edastatakse haigekassale, tööandjale ja perearstile. Haigus- või hooldusleht avatakse patsiendi tehtud avalduse peale automaatselt. Inimesele helistatakse perearstikeskusest hiljemalt nädala jooksul, et tema tervislikku seisukorda ja võimalikke sümptomeid täpsustada.
Eesti Perearstide Seltsi juhatuse liikme dr Karmen Jolleri hinnangul on täna üle Eesti oodata hüppelist haigus- ja hoolduslehtede avamise vajadust. „Alates esmaspäevast toimuvad ajutised ja vajalikud muutused perearstide töös," selgitas Joller. „Selleks, et saaksime keskenduda neile, kes kõige enam abi vajavad, palume patsientidel töövõimetus- ja hoolduslehti taotleda patsiendiportaali kaudu. Telefoni teel palume perearstikeskusse pöörduda vaid neil inimestel, kellel on tervisemure, ja neil, kellel puudub võimalus paluda töövõimetus- ja hoolduslehe avamist patsiendiportaalis või e-posti teel.”