Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Õnnelikkus töökohal võib olla kurnav
Motivatsiooniseminaridel ülistatakse tihti õnnelikkust. Räägitakse, kuidas õnnelikkus võib teha sind tervemaks, lahkemaks, tulemuslikumaks ja suurendab isegi edutamise tõenäosust. Aga õnnelikkusega ei kaasne alati ainult positiivne.
Foto: pixabay
Alates ajast, mil rühm teadlasi 1920-ndate keskel Hawthorne’i tehases lampe sisse-välja lülitas, on uurijad ja tippjuhid pööranud palju tähelepanu töötajate tulemuslikkuse suurendamisele. Viimasel ajal näib organisatsioonides olevat saanud populaarseks õnnelikkus kui tulemuslikkuse suurendamise abivahend.
Tehisintellekti ja andmepõhiste otsuste roll ettevõtetes kasvab kiiremini kui kunagi varem. Ometi tunnevad paljud töötajad, et need teemad on liiga tehnilised või keerulised – justkui kuuluks masinõpe ainult IT-spetsialistidele. Tegelikult on pilt vastupidine: andmevõimekus on saanud oluliseks osaks pea igas ametis, olgu tegu klienditeekonna kujundaja, tootmisjuhi või analüütikuga.