Paljud juhi positsioonil olevad inimesed ei ole tegelikult inimeste juhtimises eriti head. Nad kas näevad ennast arusaamatutel põhjustel väga inspireeriva eeskujuna teistele, võttes õiguse kõik oma nägemuse järgi tööle panna või omavad inimlikest piiridest veidi suuremat ego, võttes volituse karmi käega käsklusi jagada ja oma arusaamad kõigile brutaalselt selgeks teha. Vältides oma tegelike nõrkuste ja segaduse väljanäitamist, mängivad nad suursugust käskijat, leides lohutust teiste inimeste kamandamisest ja pidevast kontrollist. Nii ei suuda nad ka mõista, et tõeline võim ei tulene mitte inimeste kuuletumisest ja kartusest oma juhi ees, vaid juhi arvamuse sügavast väärtustamisest selle kaudu tema püstitatud eesmärkide nimel pingutamisest.
JUHTIMINE ALGAB HOOLIMISEST
... on arusaam, mida paljud juhid kahjuks kuidagi mõista ei suuda. Nimelt on kogemus näidanud, et edukad juhid õpivad iga oma töötajat võimalikult hästi tundma, mõistes, kus suunas neid edasi aidata. Küsides küsimusi nagu: mis on su ambitsioonid? Sinu hirmud? Mida sa oma töölt ootad? Kuidas sulle meeldib keskenduda ja töötada? Kas eelistad meeskonnatööd individuaalsele tööle? Kuhu sooviksid oma tulevikus jõuda? jne, paneb juhi täielikult mõistma, kuidas ja missuguste meetoditega juhtida oma alluvat nii, et ka tema sellest võimalikult suurt kasu saaks.
JUHTIMINE ON JU SIISKI KAHEPOOLNE TEGEVUS
Mitte ainult sina juhina ei pigista oma alluvast täit potentsiaali välja oma firma tarbeks, vaid su töötaja vajab ka sinult sinu teadmisi ja kogemustepagasit. Kui sa tõesti hoolid oma töötajast, saab ta sind ajapikku usaldama hakata, millega ta annab sulle võimaluse end paremini suunata ja vajadusel korrale kutsuda. Vaid see on viis, kuidas sinu käe all töötamine ja sinu korralduste täitmine muutub ka alluvale endale nauditavaks – ta lihtsalt siiralt hindab ja väärtustab sind. Ta soovib sinu antud ülesandeid täita ja sulle meele järele olla pelgalt seetõttu, et sa oled talle lihtsalt niivõrd suureks eeskujuks – ja see on juba võimas saavutus.
HOOLIVAT JUHTI EI SAA TEESELDA
Kuidas aga nii kaugele jõuda, et oma töötajate usaldus võita? Kui sul on juhina suhteliselt kerge oma tegelikud tunded kõva hääle ja jõulise maski taha peita, on oma töötajatest hoolimist teeselda kordades raskem. Sa pead ju küsimusi küsima, nende vastused meelde jätma ja sellest lähtuvalt oma strateegia kujundama – selleks pead sa tõepoolest hoolima. Olenamata asjaolust, kas sulle meeldib töötaja ka isiksuse või sõbrana, hoolid sa temast kui alluvast alati. Kõik töötajad, kes sinu heaks töötavad, on ju otsesed peegeldajad ka sulle. Kui neil läheb hästi, saad ka sina end tubli töö eest kiita, ja kui neil läheb halvasti, pead sina juhina peeglisse vaatama.
Ehk kui sa soovid panustada oma meeskonda ja tõesti suunata oma töötajad nende maksimaalse potentsiaalini, alusta hoolimist juba täna. Austa iga oma töötajat, tema lugu ja unikaalsust. Arvesta tema iseärasusi alati, kui võimalik, ja märka, mida saad sina juhina tema jaoks ära teha.
Vot selline on alles tasemel juht!
Autor: Kathleen Kanervikko, Motivaatori turundusjuht
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.