21. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tööajal on sotsiaalmeedia kasutamine rangelt keelatud!

Facebook, Twitter, Instagram ja teised kanalid tõmbavad tähelepanu muudelt tegevustelt üha rohkem eemale ja hõivavad aina suurema osa päevast.
Foto: pixabay.com
Nutiajastu võidukäik tõi tööturule ühe ootamatu tööd segava tegevuse – paarkümmend aastat tagasi ei olnud ei tänavapildis ega kontorilaua taga kuulda Facebooki sõnumiteavitusi. Eriti nooremate, hiljuti tööturule sisenenud generatsioonide seas on sotsiaalmeedias aja veetmine elu loomulik osa. Facebook, Twitter, Instagram ja teised kanalid tõmbavad tähelepanu muudelt tegevustelt üha rohkem eemale ja hõivavad aina suurema osa päevast.

Sotsiaalmeedia kasutamist on tööajal väga keeruline 100-protsendiliselt keelata, kuna üritades muuta noortele omast käitumismustrit, võib tööandja tööturul kaotusseisu jääda ja omandada kiiresti tööks ebasobiva ettevõtte maine. Loomulikult sõltub sotsiaalmeedia kasutamine ametikohast ega ole mõeldav näiteks samal ajal kassas kaupu läbi piiksutades, hambaauke parandades või juukseid lõigates, küll aga on seda võimalik lubada näiteks kontoritöö puhul.

Jagame kolme peamist põhjust, miks kaaluda sotsiaalmeedia rangelt keelamise kaotamist.

1. Töötajad on ettevõtte parimad saadikud

Nii suurtel korporatsioonidel kui ka väikeettevõtetel on kasulik luua ja hallata kontosid sotsiaalmeedias, et jagada klientidega oma lugu ja olla potentsiaalsetele tulevikutöötajatele atraktiivseks tööandjaks. Kui kajastada näiteks sportlikke või kultuurseid ühisüritusi ja meeleolukaid ettevõtte suve- ja talvepäevi, näevad ettevõtte koostööpartnerid, kliendid ja tulevased töötajad, millise vahva ettevõttega on tegu. Lubades kasutada oma töötajatel ka töö juures mõistlikkuse piirides neile meelepäraseid sotsiaalmeedia kanaleid, annab tööandja signaali, et sotsiaalmeedia kasutamine on igati teretulnud ja teatud olukordades lausa soositud!

Nõuanne: lisaks turundusosakonna tegemistele tasub kaasata ka teiste osakondade töötajaid, mille jaoks oleks mõistlik luua ettevõttel ametlik hashtag, mille alla koonduvad ühised ettevõtmised ja head emotsioonid kompaktselt kokku.

2. Sotsiaalmeediat läheb üha enam vaja ka töö tegemiseks

Olgu tegu kiiresti ja mugavalt toimiva info vahetamise või oskuste parandamiseks vajalike seminaride kohta teabe otsimisega, aga miks mitte ka näiteks konkurentide tegevuse jälgimise või heade praktikate otsimisega välismaalt, on sotsiaalmeedia kiireks infoliikumiseks ja -otsimiseks üks parimaid väljundeid. Sageli võib just sealt leida töötulemuste parendamiseks vajalikku infot, nõuandeid ja viiteid parimatele praktikatele.

3. Nii töö mõiste kui ka aeg on muutumas vabamaks

Ettevõtte töötajad ei ole robotid, kes suudavad tundide kaupa vaid tööasjadele keskenduda. Sotsiaalmeedia kasutamine annab võimaluse mõneks hetkeks töömõtted peast pühkida või ruttu olulistele sõnumitele vastata ning seejärel uue hooga töölainele asuda. Nii nagu ka artikli alguses mainitud, sõltub sotsiaalmeedia kasutamine suuresti küll ametikohast, kuid töövõtjate käitumismustreid jälgides, võib ametlikult sotsiaalmeedia keelamine mõjuda personaliotsingutele saatuslikult.

Allikas: CV keskus

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456