Tulevikku kujundavad trendid, mida ei tohiks personalijuhtimisel tähelepanuta jätta

Päevad, kus istuti sama töölaua taga kella üheksast viieni, tõstes pabereid ühest virnast teise palgapäevast palgapäevani, on möödas. Töökohad on läbimas põhimõttelisi muutusi ja personalijuhid peavad olema selles liidri rollis.

Foto: Pixabay

Juhid peavad arvesse võtma järgmisi muutusi, sest need suunavad organisatsioone tulevikutöö poole.

Palganumber on ainult üks osa lepingust

Sotsiaalselt tundlik millenniumi põlvkond sunnib ettevõtteid uue pilguga vaatama üle seda, mida töötajatele pakutakse. Noori töötajaid ei motiveeri enam pelgalt palk, nad soovivad tunda, mis on nende töö sügavam väärtus.

Me peame unustama vana kooli mõtlemise, et „Sul on hea palk, seega tee head tööd!”, ütleb Jeff Wellstead, FutureXeedi partner. Selline lihtsustatud valem ei väljenda enam tänapäeva mitmekülgseid suhteid töötaja ja tööandja vahel.

Kindel tööroll on oma aja ära elanud

Traditsiooniline ametijuhend on samuti muutumas ja eksperdid prognoosivad, et ühe kindla rolli asemel täidab töötaja mitmeid funktsioone.

Tööheaolu ekspert Natasha McCreesh selgitab, et ajalooliselt on töötajal olnud kindel ametijuhend, mille kohaselt pidi ta lahendama ülesandeid A, B ja C. Kuna praegu on kättesaadavad erinevad töövahendid ja inimesed saavad koostööd teha ka distantsilt, saame rohkem töötada eesmärkide ja tulemuste nimel.

See on kasulik, kuna annab inimestele tugevama eesmärgitunnetuse, selle asemel et töötada läbi päevatööde nimekirja, mis on ametijuhendis kirjas.

Tehnoloogia peab olema ühendavaks jõuks

Igas organisatsioonis on neid, kes armastavad tehnoloogiat ja neid, kes seda ei salli. Mõned töötajad võivad seista vastu digitaalsetele süsteemidele, aga aja jooksul meeskonnatöö ja koolituse tulemusena on ka nemad uutele töötamise viisidele avatud.

Ka võib juhtuda, et digipõlvkond leiab, et nende tööandja kasutab tehnoloogiat, mis on märksa kehvem kui nende nutitelefon. Wellstead kirjeldab seda nii, et üha enam on näha tarbijalikku suhtumist töökohta ja eriti selle digitaalsetesse töövahenditesse. Kui ettevõtte tehnoloogia on viis aastat maha jäänud, tunnevad töötajad, et tööandja ei käi ajaga kaasas ega püüa proovida uusi ideid ja see võib tekitada rahulolematust.

Näidates, kuidas IT võib kasvatada tootlikkust, saavad personalitöötajad innustada juhtkonda uut tehnoloogiat kasutusele võtma.

Botid tulevad

Mitte väga kaua aega tagasi ennustasid teadlased, et me kõik hakkame töötama vähem. Reaalsuses aga töötavad paljud meist rohkem kui kunagi varem, sest tehnoloogia võimaldab meil kogu aeg kättesaadav olla. Siiski võib tehnoloogia kasvatada ka töö ja eraelu tasakaalu, vabastades meid rutiinsetest ülesannetest.

Juhid saavad kasutada tehisintellekti, et kasvatada töötajate tööheaolu, ütleb McCreesh. Tehnoloogiat on vaja kasutada targemini, mitte rohkem. Paljud juhid küll räägivad sellest, aga ei juhi isikliku eeskujuga.

Kui muutuste kulg kiireneb, on personalitöötajate roll äärmiselt oluline, et toetada oma organisatsioone, loomaks õnnelikumat, tasakaalukamat, pühendunud ja tootlikku tuleviku organisatsiooni.

Allikas: tooheaelu.ee (tõlgitud People Managementist)

Jaga lugu:
PERSONALIUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad personali uudised igal nädalal enda postkasti.

Personaliuudised.ee toetajad:

Kai Miller
Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700