Brandem soovitab investeerida oma töötajate hoidmisesse ja leidmisesse ning käib välja ka mõningad ideed, millest alustada.
Mõõda aega. Tuleme tagasi algusesse. Sinu käsutuses on 8760 tundi. Seda on muide 24 tundi vähem kui eelmisel aastal. Oled sa kokku arvutanud, mitu tundi võtab näiteks uue inimese värbamine? Meie oleme.
Toggli abiga teame, et olenevalt profiilist kulub värbamisprotsessile 100–200 professionaalse värbaja töötundi. Mõõtes erinevatele tegevustele kuluvat aega, oskad neid tulevikus tähtsuse järjekorda seada ja vajadusel delegeerida. Selleks, et eesmärgid püsiksid kindlalt silme ees, soovitame täita
to do list’i. Tegime sinu eest pool tööd ära ja valmistasime
to do list’i, kuhu saad oma iganädalased eesmärgid kirja panna.
Suhtu oma kandidaatidesse nagu klienti. Tööotsijatele meeldib olla märgatud ja oluline, neile meeldib kui neile tähelepanu pööratakse ja neisse hästi suhtutakse. Kellele ei meeldiks? Tööotsija jaoks algab see värbamiskommunikatsioonist. On iseenesest mõistetav, et aeg on raha ja raha on kõigil vähe, aga tööandjana võta see aeg, et anda kandidaatidele tagasisidet. See on oluline nii sinu rahakotile, tulemuslikkusele kui ka mainele üldiselt. Kui personaalse tagasiside andmine tundub sinu jaoks liig, siis seadista näiteks
follow up e-kiri, mis kinnitab igale kandidaadile, et oled tema
CV kätte saanud.
Püsi kursil. Google uuendab pidevalt oma algoritme ja tööriistu, sama teevad Facebook, LinkedIn ja Instagram. Selleks, et kandidaadid sind üles leiaksid, tasub neil uuendustel silma peal hoida. Ja mitte ainult uudistest lugeda, vaid neid ise ka reaalselt rakendada. Selleks, et värskeimate uudistega kursis olla, soovitame sul jälgida näiteks
Jon Loomer’i tegemisi või liituda mõne asjaliku uudiskirjaga, näiteks
Brandemi ja
Personaliuudiste omaga. Kui oled kursis värskeimate tehniliste lahendustega, ei jää üle muud kui atraktiivset sisu luua.
Ole eriline. On hea meel näha, et aina suurem hulk tööandjaid investeerib ägedatesse töökuulutustesse, karjäärilehtedesse ja värbamisvideotesse. Kuna unikaalseid ideid on keeruline leida, siis minnakse kaasa sellega, mis parajasti äge tundub. 2016. aasta lõpus hullutas paljusid
Mannequin challenge. Algus oli äge, aga lõpp tüütas ära. Nii jääb aina rohkem silma ka loovlahendusi, mis oma olemuselt on silmapaistvad, aga ei lähe kokku ettevõtte positsioneeringu või ametikoha eripäraga. Kujundusel ja erinevatel loovlahendustel peaks olema eelkõige toetav, mitte kandev funktsioon. Seega tasub võtta hoog maha ja alustada põhjustest, miks inimesed tahavad sinu ettevõttes töötada, mis teeb sinu kui tööandja eriliseks.
Võta aeg maha. Olgugi et tahame aina enam sarnaneda tehisintellektiga, olla 24/7 võrgus ja töökindlad, peame ka meie aeg-ajalt juhtme seinast tõmbama ja puhkama. Ainult nii saavad sündida uued ideed ja võimalused. See kehtib nii sinu enda kui ka su töötajate kohta. Selleks, et inimesed saaksid akusid laadida töölt lahkumata, tasub investeerida töökeskkonda. Hästi töötavad näiteks puhkenurgad ja mängutoad. Loomeinimeste tšakraid aitavad avada muusikaruum ja joonistustahvel. Kui tahad, et gripilained sinu töötajad puutumata jätaksid, siis asenda kohvinurk smuutibaariga ja julgusta töötajaid lõunapauside ajal välja jalutama minema.