Laura Pukk • 6 november 2019
Uudised
Ainult tellijale

OKR-metoodika – abistaja või ahistaja?

OKR („objectives and key results”) on töö eesmärgistamise metoodika, mille esimesi kasutajaid oli Google. Nüüdseks on OKR-süsteem üsna laialt levinud ning Eestis kasutavad seda peamiselt IT-ettevõtted. Tegelikult sobib see metoodika kõigi valdkondade ettevõtetele.

Cash On Go hubases töökeskkonnas on OKR-metoodika omaks võetud.  Foto: Johan-Paul Hion

Eesmärkide seadmiseks kasutatakse enamasti SMART, MBO, KPI jt tuntud mudeleid. OKR-id aga aitavad seatud eesmärkide kaudu keskenduda protsessile, mis omakorda viib kõige olulisema ehk põhitulemuseni. Tulemused on seotud eesmärkide, mitte otseselt tööülesannetega. Seepärast keskenduvad edukad ettevõtted käputäiele algatustele ning lükkavad vähem olulised asjad kõrvale. Juhid pühenduvad nendele prioriteetidele nii sõnas kui ka teos. Nad sõnastavad selle, millised on ettevõtte prioriteedid teatud perioodiks ning kuhu peavad inimesed oma jõupingutused suunama. Efektiivne eesmärgistamise süsteem algab tippjuhtide otsusest, kuhu investeerida aega ja energiat.

VORMISTA TELLIMUS KOHE JA SAAD:
  • Ligipääsu kõigile lukus lugudele
  • Ligipääsu ajakirja PDFidele
  • Ajakirja paberväljaande
  • Kord nädalas ilmuva personaliuudised.ee uudiskirja
  • Jaga lugu:
    PERSONALIUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

    Telli olulisemad personali uudised igal nädalal enda postkasti.

    Personaliuudised.ee toetajad:

    Kai Miller
    Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
    Cätlin Puhkan
    Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700