• 26.11.21, 05:00

Kas tööandja saab nõuda, et töötaja oleks kogu aeg kättesaadav?

Tööandja soovib, et töötaja oleks talle ja klientidele igal ajal kättesaadav. Töötaja tööaeg on kell 8–17, kuid tihtipeale helistavad kliendid pärast tööpäeva lõppu – töötaja peab kõnele vastama ja kliendile pakkumise saatma. Tööandja ütles, et valveaeg on töölepingu seaduses lubatud ja töötaja on kohustatud kõnedele vastama ka pärast tööpäeva lõppu. Kas see on õige ja kas selle aja eest on tööandjal kohustus maksta töötasu?
Kas tööandja saab nõuda, et töötaja oleks kogu aeg kättesaadav?
  • Foto: Pexels
Vastab Tööinspektsiooni juhtiv nõustamisjurist Sandra Kuus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.05.25, 12:07
Tark tööajaarvestus loob korra majja
„Kui tööaega registreeritakse seadmete abil, siis kaob ära üks inimlik faktor – soov aega omakasu eesmärgil painutada,” selgitab kassa-, läbipääsu-, töö- ja tööajaarvestuse süsteemide arendaja Ektaco konsultant Marko Kizant. „Kui inimene teab, et iga minut fikseeritakse, kaob tal motivatsioon süsteemiga mängida. See tekitab distsipliini, sest kõik teavad, et töötatakse samadel alustel.”

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele