Autor: Maria Tammesalu • 9. veebruar 2023

Supervisioon – ärimaailma kasutamata võimalus

Supervisiooni juured on sotsiaalvaldkonnas. Ettevõtja ning personali- ja teenindusalal töötanuna tean, et supervisioon pakub suurepäraseid töötajate arendamise võimalusi ka äriettevõtetele.
Superviisor Maria Tammesalu

Supervisioonis töötatakse individuaalselt, grupi või tiimiga. Kui coaching'us on fookuses eelkõige liikumine tänasest tuleviku-eesmärgi poole, siis supervisioonis on kõigepealt tähelepanu all tänane olukord ja kuidas siia on jõutud. Seejärel vaadatakse, mida on tarvis edasi liikumiseks. Fookuses on suhted, suhete dünaamikad, individuaalne mõju ja kõiges selles teadlikkuse kasvatamine. Võetakse aega maha, et tööd ja suhteid mõtestada, eesmärgiks professionaalsuse säilitamine ja areng. Kõik toimub koostöös juhiga ja juhti toetades. Järgnevalt toon välja neli aspekti, milles äriettevõte supervisioonist kasu saab.

Töötajate hea toimetulek sise- ja välissuhetega

Kõikjal, kus mis tahes moel kliente teenindatakse, on suhted olulise tähtsusega. Näiteks töötajal mõni kliendisuhe, mis on talle väljakutseks. Või on teatud korduvad olukorrad klientidega, mida soovitakse muuta. Samas on äriettevõtetes palju niisuguseid töötajaid, kelle „kliendid“ on nende kolleegid. Näiteks ostuosakond hoolitseb, et müügiosakonnal oleks, mida müüa, ja nii on nende vahel teatud mõttes teenindav suhe. Ka juhid on teenindavas rollis – võib öelda, et nemad teenindavad oma tiime enda teadmiste ja isikuomadustega. Lisaks mitmesugused tugiteenuseid pakkuvad üksused – nemad ongi teiste üksuste teenindamiseks loodud.

Loe lisaks
Meeskonna supervisioon kui võimalus toetada meeskondade võimet olla tänapäevaselt iseõppiv ja maailmaga kaasa arenev

Supervisioonis tegeldakse konkreetsete olukordade lahendamisega, mis töötajatele meelehärmi valmistavad. Töötaja saab superviisoriga kohtumiselt tegutsemiseks plaani ja kerguse tunde, et olukord liigub lahenduse suunas. Õpitakse suhtlust, koostööd ja tiimina ühtse jõuna tegutsemist.

Töötajate vaimse tervise toetamine

Supervisioonis tegeldakse teemadega, mis inimestel on südamel siin ja praegu. Need on tihti teemad ja küsimused, mis takistavad tulemuslikkust või oluliste tööülesannetega tegelemist. Tegeldakse läbipõlemise ennetamisega.

Silmasära ja tööõnne hoidmine

Töötajal on kerge olla parim versioon iseendast, kui tal on võimalus areneda ja õppida, parandades suhtlusoskusi ja kasvatades teadlikkust iseendast.

Ettevõtte eesmärkide täitmine

Töötaja, kes saab tööl toimuvat mõtestada, kes tuleb toime iseenda ja suhetega, kes mõistab oma vajadusi ja oskab kasutada oma tugevusi ja mõju, on tõhusam, professionaalsem ja parem töötaja. Selline töötaja on omanikele parim liitlane eesmärkide suunas liikumisel.

Supervisioon on tõhus viis õppida inimesena meeskonnas ja juhina paremini toimima, sest selles arvestatakse värskemaid teadmisi sellest, kuidas inimene kõige paremini õpib. Õppimine on tõhus ja kinnistub uute käitumismustritena, kui töötajatele võimaldatakse supervisioonis osalemiseks regulaarselt aega. Kasulik võib olla juba üks kohtumine, kuid sügavamad muutused toimuvad ca kolme-nelja kohtumise järel.

Kui tunned huvi, kuidas siis ikkagi supervisioon võiks olla hea viis iseenda, oma juhti või meeskonda toetada, siis tule ja osale 9. märtsil Supervisooni konverentsil. Kiirema vajaduse korral võta ühendust Eesti Supervisiooni ja Coachingu ühinguga, et leida endale sobiv superviisor.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456