Kuidas hoida oma müügitiim motiveerituna ja vältida läbipõlemist
Müügijuhtimine ei ole ainult numbrite ja eesmärkide täitmine. Sama oluline on oskus hoida oma tiim motiveeritud, vältida töötüdimust ja läbipõlemist, rääkis psühholoog ja tööõnne uurija Tiina Saar-Veelmaa müügijuhtimise aastakonverentsil.
Müük on valdkond, kus eesmärgid ja tähtaegade surve käivad tööga kaasas. „Kui ülesanne on liiga suur või liiga igav, kaob inimestel motivatsioon,“ selgitas Saar-Veelmaa. Tema sõnul ei piisa ainult oskustest ja teadmistest – oluline on ka see, et töö pakuks põnevust ja looks tähendust.
Ka kõige paremini kokkutöötaval tiimil võib aeg-ajalt pind jalge all kõikuma lüüa. Selleks ei ole sageli palju vaja, piisab vaid väikestest ja pealtnäha märkamatutest teguritest, mis ühel hetkel saavad tujurikkujateks.
Puhkus on aeg, mil saame ennast laadida, kuid sageli leiame end pärast puhkust tagasi tööl olles andmas suuremaid lubadusi, kui vaja ja täita suudame. See on sagedane nähtus, kuna puhkusejärgsed lubadused pole sageli seotud meie loomulike tugevustega ega sügava sisemise tahtega ennast muuta.
Ettevõte, kus suhtutakse tööotsijasse hoolimatult või lähtutakse värbamisel iganenud mõttemallidest, riskib oma mainega. Noorte motiveeritus töökoha leidmisel sõltub paljuski tööandjate suhtumisest, kirjutas Äripäev juhtkirjas.
Kujutlege ette tööpäeva, kus meeskonnakoolitus või koosolek tähendab slaidide ja kohvipauside kõrval rahu ning männimetsa vaikuses tehtud otsuseid. Ühist lõbusat olekut mitte kontoriseinte vahel, vaid loodusmatkal või saunakuumuses. Just sellist mõnusat ja innustavat keskkonda pakub Roosta Puhkeküla septembrist maini, mil suvine suurem sagimine on möödas.