Viisteist aastat K-rauta ehituspoodides töötanud Annika Tammurist ei usuta sageli, et ta on juurtelt läbi ja lõhki eestlane. Ta on selleks ebaeestlaslikult jutukas, särav ja rõõmsameelne, justkui paistaks iga päev päike ja halli argipäeva polekski.
„Pika ettevõttesisese karjääri eelduseks on kaks komponenti – suurepärased kolleegid ja vaheldusrikas töö.”
2002. aastal sattus ta Haabersti K-rauta kauplusesse kassiiriks. Ise arvas, et ajutiselt. Esimesed päevad olid keerulised: arvutiprogramm arusaamatu ja tooted tundmatud. Ajutisest tulemisest on välja kasvanud 15 aastat, mille sisse mahub palju erinevaid ameteid ja rolle K-rauta struktuuris – kassiir, infokassa teenindaja, tööriistaosakonna vanemklienditeenindaja, kassiiride atesteerija, uue kassasüsteemi koolitaja. Praegu on Annika saanud väljakutse Haabersti uueneva sisu ja ilmega kaupluses info- ja kassaosakonna juhina ning otsib muuhulgas endale uusi kolleege.
Kogemustepagas lubaks oma maja ehitada
Ennast rööprähklejaks nimetav Annika peab nii pikalt ühes ettevõttes töötamist enesestmõistetavaks, sest tal on ka kolleege, kes olnud samas kaupluses 10–20 aastat. Isegi tema esimene mentor, kellel oli suur roll ehituskaupade maailma sissesulandumisel, on endiselt K-rautas tööl. Annika sõnul ongi tema pika ettevõttesisese karjääri eelduseks olnud kaks komponenti – suurepärased kolleegid ja vaheldusrikas töö. Kui üks ametikoht muutub rutiinseks, saab otsida uue, ja kui peaks ka juhtuma, et uus pole päris sobiv, siis naasta soovi korral eelmisesse rolli või leida midagi muud.
Niimoodi ehituskaupluse eri osakondades töötades koguneb ühel hetkel selline teadmiste ja kogemuste pagas, et põhimõtteliselt võiks oma maja valmis ehitada. Kui ka mõnes asjas pole ise ekspert, siis keegi kolleegidest kindlasti on. Kodus remondi tegemiseks ei palka keegi töömeest, sellega saab igaüks ise hakkama.
„Kodus remondi tegemiseks ei palka keegi töömeest, sellega saab igaüks ise hakkama.”
Motivatsioon on eeldus, kõik muu on õpitav
Ehituskauplusesse tööletulekut soovitab Annika kõigile, kellel jagub tahet ja huvi. Tema sõnul pole tähtis vanus ega sugu, vaid ennekõike soov seda tööd teha, sest kõik muu on õpitav. Laienevasse kauplusesse töötajaid värbav Annika arvab, et kõige kiiremini õpib tööd tehes, aga loomulikult on oluline roll ka toote- ja teeninduskoolitustel ning pikaajalistest töötajatest mentoritel, kes kõik keerulise arusaadavaks tõlgivad. Sageli on unikaalseteks õpetajateks ka ehitajatest kliendid, kes algajale teenindajale lahkelt soovitusi jagavad.
Annika peab siiski vajalikuks öelda, et klientidelgi tuleb ette halbu päevi, mil nad kõik emotsioonid teenindaja peale välja valavad. Selleski näeb Annika pigem positiivset, sest kehva tujuga kliendid aitavad kasvatada paksu nahka ja muutuda ise tugevamaks. Samas teevad kliendid aeg-ajalt ka midagi ootamatult lahedat, näiteks toovad tänutäheks tahvli šokolaadi. Selleks polegi palju tarvis – kliendid oskavad hinnata väikeseid pisiasju ja avalat naeratust.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.