17. aprill 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

TOP5 soovitust 2019 suvepäevade korraldamiseks

Suvepäevad, suvine sisekommunikatsiooniüritus, suvefestival. Heal asjal mitu nime. Neid üritusi võib nimetada erinevat moodi, kuid eesmärk on kõigil sama – tuua kokku oma töötajad ja pakkuda neile üks meeldejääv suvine päev, õhtu või nädalavahetust.

Hinnatud üritusturundusagentuur VOOL pani kirja viis soovitust, kuidas võtta suvepäevadest maksimum, arendada kollektiivi koostööd ja hoida ettevõtte positiivset sisekliimat.

Pane paika eesmärk

Mis on ürituse ja selle korralduse suurem eesmärk? Kas soov on lihtsalt sportida ja pidutseda või on see võimalus olla kollektiivselt koos ning panustada seeläbi ettevõtte sisekliimasse ja kasvamisse? Kui see nägemus on paigas, on lihtsam edasi minna.

Sõnumite ja visiooni edastamine

Kui tegemist on suure ettevõttega, on suvepäevad hea võimalus kõik töötajad kokku tuua, et vaadata tagasi läinud aastale ning tutvustada uue hooaja plaane. Ühistel üritustel töötajate tänamine ning uute plaanide tutvustamine tugevdab ühise tiimi tunnet, mis on oluline ettevõtte veelgi paremaks toimimiseks teenusepakkuja, tööandja ja meeskonnana. Sealjuures tasub arvestada, et tööalastel teemadel ei tasu liiga pikalt peatuda, et inimesed saaksid nautida mõnusat olemist, väljateenitud vaba aega ja ühistegevusi. Kõige lihtsam on kooskõlastada seesuguste sõnumite edastamine päevajuhiga, kes saab nendega aidata ja teab, millal on aeg tööjutule joon alla tõmmata ning liikuda meeleolukate tegevuste juurde.

Õige formaat

Suviste ürituste puhul ei ole olemas üht kindlat, kivisse raiutud formaati – see ei pea toimuma turismitalus, algama sportmängudega ja lõppema õhtuse peoga ega sisaldama ööbimist. Ühiste koosviibimiste puhul tasub alustada eesmärgist ning ennekõike inimestest endist: mis töötajatele meeldib, mis ei meeldi ja kuidas saaks neile luua meeldejääva koosviibimise.

Ilma ööbimiseta suveüritus

Eestis on väga optimeeritud arv turismitalusid, kes pakuvad majutust. Paraku pole need ööbimisvõimalused tihti kõige mugavamad ja jätavad lisaks kangele seljale ka eelarvesse suure augu. Valides majutuseta asukohtade vahel suureneb valikuvõimalus oluliselt. Kui ettevõtte töötajate puhul on olnud probleemiks alkoholi liigtarbimine, siis ilma ööbimiseta, mõistlikul kellaajal lõppev ühisüritus aitab seda murekohta vähendada. Kui majutus ära jätta, jääb eelarvesse samuti rohkem võimalusi maitsva catering’i tellimise jaoks ning saab kaaluda ka bussi rentimist, et suvapäevadest saaksid osa ka need inimesed, kellele võib muidu olla takistuseks transpordi puudumine.

Suvepäevad linnas

Suvisteks üritusteks ei pea tingimata linnast välja minema. Näiteks võib rentida kõikidele töötajatele jalgrattad, et teha linnas põnev rattatuur, nautida erinevaid maitseid, külastada töötubasid ja lõpetada päev mõnusa õhtuse aiapeoga. Midagi teistsugust tavapäraste linnamelu kõrval ning kojuminek ei ole liiga pikk.

Perepäev

Suvepäev võib olla suunatud ka töötajate peredele. Tihti veedavad kolleegid tööperega vaat et rohkem aega kui päris perega. See formaat annab suurepärase võimaluse tänada töötajaid ja nende peresid ühise ürituse ja koosveedetud ajaga.

Päevased tegevused ja pidulik õhtusöök

Väiksema ettevõtte puhul võib suvepäeva alustada ühise meeskonnaüritusega (nt matk, seiklusmäng, võistlused), mis lõppeb sauna ja mõnusa olemisega ning päevale paneb punkti ühine pidulik õhtusöök.

Klassikaline suvepäeva formaat

Tegemist on kindlasti kõige levinuma suveürituse formaadiga, mis on ka töötajate endi jaoks kõige rikkalikum. Kui selle formaadi kasuks otsustada, tasub kindlasti teha parimad valikud, et üritusest maksimum võtta. Õige kontseptsioon, tegevused ja lokatsioon on olulised märksõnad, et kanda edasi ettevõtte sisekommunikatsiooni eesmärke ja pakkuda töötajatele meeldivat olemist.

Tegevused

Tegevusi planeerides on oluline võtta arvesse järgmisi punkte:

• Tulevase ürituse stiil ja kontseptsioon. Tasuks valida tegevused, mis haakuvad suure pildiga.

• Sündmusest osasaajad. Kas töötajad on energilised või hoopis introvertsed, kas ülekaalus on noorem või vanem generatsioon, kas kollektiivis on rohkem mehi või naisi? Need on kondikava paika pannes olulised aspektid.

• Kindlasti tasub tegevusi planeerides arvestada ka toimumiskoha ja seal pakutavate võimalustega. Võimalik, et asukoha lähedal on olemas näiteks veekogu, matkarada, seikluspark või muu põnev võimalus, mida saab kasutada.

Kuidas korraldada suvepäevi ja neid ka ise nautida?

Selleks ongi loodud üritusturundusagentuurid! Kui kliendiesindajaga on eelnevalt kokku lepitud üldine korraldus, tegevusplaan ja vastutusala, on kliendiesindaja pinge juba kordades väiksem. Kui teenusepakkuja on usaldusväärne ja kõik kokkulepped, eesmärgid ja sõnumid on eelnevalt läbi käidud, saab aju töölainelt välja lülitada ja nautida kaunist ilma, meeldivat seltskonda ja lõbusaid tegevusi.

Lisainfot saad SIIT.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456