Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kuidas mõjutab hindamine töötajate sooritust ja tulemuslikkust?
Töösoorituse hindamise teemal arutlevad personalijuhid sageli, paljud juhid aga püüavad seda teemat vältida. Hindamine on ebamugav toiming, kui keskendutakse sellele, mida töötaja teeb valesti ja halvasti.
Foto: Raul Mee
Pikka aega on arvatud, et soorituse hindamine parandab tulemuslikkust ja aitab edastada töötajale väärtuslikku teavet, kuidas oma tööd paremini teha. Paraku võib hindamisega kaasneda süüdlaste otsimine ja töötajad tajuvad seda pigem karistusena, mis pärsib töötahet.
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.