Autor: Helo Tamme, ISS Uus-Meremaa personalijuht • 11. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas luua uues töötajas tunnet, et ta on oodatud ja eriline?

Esmamulje on määrava tähtsusega! See on oluline igale inimesele ka uue töökoha puhul, seega saab määravaks, millist kogemust me tööandjana uuele töötajale ta tööle asumise päeval loome.

Kuna esmamuljet on raske, kui just mitte võimatu muuta, siis just seepärast olen uue töötaja sisseelamisest ja uue töötaja paketist alati ka oma värbamisteemalistel koolitustel rääkinud, tõstes esile eri organisatsioonide põnevaid "Tere tulemast meie ettevõttesse" pakette. Kui minult 2017. aasta kevadel ühes värbamisturunduse lühiloengus küsiti, kas ma neid pakette ka oma töö juures kasutan, tuli mul vastata eitavalt. See panigi mind mõtlema, miks me seda ei tee.

Me ju jagame inimestele sisseelamisprogrammi raames erinevat informatsiooni ja erinevaid materjale, miks mitte kõik need materjalid aga kokku koguda ja uue töötaja töölauale valmis panna, et ta tunneks end eriti erilise ja oodatuna. Mõeldud, tehtud!

Kui 2017. aasta juulis liitus meie kollektiiviga uus müügijuht, organiseeris personalispetsialist müügijuhi lauale komplekti materjalidest, mille hulka kuulusid näiteks protseduurireeglid, aga ka muud materjalid, mida inimene esimestel tööpäevadel vajas. Lisaks ettevõtte logoga pluus, kaelasall ja väike armas šokolaadike. Uue töötaja rõõm oli suur, ta polnud sellist vastuvõttu varem kogenud, mistõttu jagas toredat lugu ka oma sõpradega ja käis eraldi tänamas nii meie personalispetsialisti kui ka mind.

Vahvad sisseelamispakette on kasutamas aga paljud tööandjad. Näiteks Moller Auto kõik töötajad saavad endale esimesel tööpäeval ärieetika koodeksi ja ettevõtte põhiväärtuste voldikud. Lisaks saavad kõik teeninduse konsultandid ja müügiinimesed klienditeeninduse käsiraamatu. Samuti on mõeldud kõigile kontoriinimestele Moller Auto märkmikud ja pastakad, pakendatuna kenasti ühes karbis. Samuti lähevad kõigile töötajatele personalijuht Kadri Timuska poolt kaks e-õppe programmi e-postkasti, mis on kohustuslikud läbida. Üks on sissejuhatav programm, kus tutvustatakse peamiselt Moller Mobility Gruppi, kuhu ettevõte kuulub. Teine on e-kursus eetilisuse ja vastutustundlikkuse kohta, kus tuleb vastata küsimustele ja mille läbimist personalijuht jälgib.

Radisson Blu Hotell Olümpia tervitab oma uusi kolleege aga magusa tervitusega, pannes uue kolleegi töölauale valmis paketi koogist, lilledest ja infovoldikutest. Sarnane tore üllatus ootab uusi kolleege ees Radisson Blu Sky Hotell Tallinnas, kus paketti kuuluvad nii erinevad infomaterjalid kui ka magus temaatilise kujundusega šokolaadikarp.

8 näpunäidet, mida võiks sisaldada "Tere tulemast meie ettevõttesse" pakett

- tervituskiri tegevjuhilt, kes tervitab uut kolleegi organisatsiooniga liitumisel ja annab ülevaate sellest, mis organisatsioonile oluline. Selle tervituskirja võib saata nii e-kirjana kui ka posti teel, viimast on mõistlik kasutada nende töötajate puhul, kes iga päev ettevõtte kontori töös ja tegemistes ei osale.

- tervituskaart oma meeskonnalt, kuhu kõik kolleegid on käsitsi oma nimed kirjutanud, luues nii just sellist erilist uue kolleegi kogemust.

- uue töötaja käsiraamat, kus on välja toodud oluline informatsioon, millest uus töötaja teadlik võiks olla, alates puhkusereeglitest ja motivatsioonisüsteemist lõpetades väärtuse ja põhimõtetega.

- erinevad voldikud ja muud infomaterjalid, näiteks märkmikud, kalendrid, nimesildid vmt.

- ettevõtte logoga meenematerjal, mis ettevõttel olemas on, näiteks termokruus, tass või mõni praktiline riietusese, mida inimene päriselt ka kasutaks. Väike šokolaad, kommikarp või koogilõik oleks aga kirsiks tordil, seega ei maksa neid alahinnata!

- meeskonnaüritus kolleegi esimesel tööpäeval, milleks võib olla nii ühine hommikukohv väikese koogikesega, lõunasöök või hoopis mõni meeskonnamäng, miks mitte Niitvälja Golfi demoüritus, mis aitab mitteformaalses keskkonnas teineteist paremini tundma õppida.

- mentor või juhendaja, kes aitaks inimesel kiiremini sisse elada, tutvustaks, kus ja mis asub (nt ettevõtte köök, sobivaimad lõunasöögikohad), viiks kokku erinevate majasiseste ja -väliste koostööpartneritega jne.

- ülevaade (e-)koolitustest, mis aitavad organisatsiooni, tööd, kultuuri ja kolleege paremini tundma õppida.

Uue töötaja tervituspakett ei tähenda seda, et ettevõte peaks inimese nännilaadungiga üle koormama. Ka väike üllatus loeb ja on oluline, pannes inimese tundma end oodatu ja erilisena, tuues nii erilist rõõmu esimesse tööpäeva ja luues eelduse pikaajaliseks töösuhteks!

Mida teeb sinu organisatsioon selleks, et uued inimesed end oodatu ja erilisena tunneks?

Allikas: Helo Tamme blogi

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456