18. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ühe mündi kaks külge

Tänapäeva digimaailmas, kus kõik tavapärased turundusplaanid võiks paigutada muuseumi, on iga ettevõtte ja meeskonnaliikme tegevus turundus, mis mõjutab müügitulemusi.
Pixabay.com

See vormib alateadlikult või teadlikult arvamust organisatsioonist, tööandjast kui brändist, kujundab tarbija toote või teenuse brändi ning annab meeskonnaliikmetele võimaluse ka iseenda persoonibrändi arendada. Seega üha rohkem tuleb eri aspektides esile sõna bränd.

Tööandja brändingut seostatakse tihti vaid värbamisega, et leida meeskonda õiged inimesed. Tegelikkuses on tööandja brändi kaalukam sihtrühm kindlasti olemasolevad töötajad. Selleks, et töötaja organisatsiooni eesmärkidele kaasa aitaks, on vaja jõuda töötaja persooni ehk tuumani – millised on tema tugevused, ekspertsus, kirg, huvid ja mis neid tegelikult hommikul voodist tõusma paneb.

Fakt on, et kui juhi persoonibrändi tagant ilmneb ekspertsus, ambitsioon, nähtavus ja erilisus, siis on lihtne meeskonnaliikmeid innustada. Kui juht investeerib endasse kui brändi, investeerib ta ka töötajatesse ja organisatsiooni, mida esindatakse. Lisaks oskavad silmapaistvad juhid leida erilisi inimesi ka oma meeskonda.

Usalduslik usutavus

Tegelikult on persoonibrändi aluseks pidev enesearenguga tegelemine, mille tulemusel tekkib inimesel ülevaade oma kirest ja mille põhjal loovad meeskonnaliikmed omavahel usaldust ja usutavust. Vastastikune lojaalsus meeskonnas disainib ettevõtte kultuuri ja aitab üle elada kõiksugused katsumused.

Kuidas usutavust meeskonnas proovile panna? Usutavus ja usaldus tulevad hästi nähtavale, kui meeskonda tuleb uus töötaja: kui juht õhutab meeskonnaindu ja ambitsioonide suurust, meeskond inspireerib uut töötajat ja ühtse meeskonna koostöös saavad püsititatud eesmärgid tulemustega kaetud. Kuid usaldus tuleb alati välja teenida, seda ei jagata kunagi niisama ja see tekib tegude, mitte sõnadega.

Isiku persoonibränd peab olema autentne ega tohi erineda välismuljest ehk võrdselt tuleb tähelepanu pöörata nii online- kui ka offline-mulje loomisele. Ja see tähendab seda, et sa pead isiksusena iseendaks jääma ja olema sina ise.

3 in 1 – värbaja, soovitaja, turundaja

Kui on teada, mis paneb meeskonnaliikmeid hommikult voodist tõusma, saab töötajast parim ja võimsaim turunduskanal, olgu selleks uue töötaja otsingule kaasa aitamine, toote/teenuse turundus või hoopis oma kogemuste jagamine organisatsioonist kui suurepärasest tööandjast.

Suust suhu turunduse mõju on ka siin märkimisväärne. Me usume vähem reklaame või otsime töökuulutusele üha rohkem kinnitust näiteks tuttava sõbralt, kes organisatsioonis töötas, või vaatame tema LinkedIni profiililt, millist infot ta jagab ja kuidas sealt tema ekspertsus välja tuleb.

Nii imelik kui see ka ei tundu, selliseid soovitusi küsitakse just nendelt inimestelt, kellel on mingis kindlas vallas ekspertsuse staatus, kes on hea mainega ja usaldusväärne ehk tugeva persoonibrändiga inimene on tõsiseltvõetavam. Tugeva persoonibrändiga inimesed muudavad organisatsiooni lood usaldusväärseks ja autentseks ning annavad sellele sügavuse, sest isiklikud lood on alati tõesemad.

Sotsiaalmeedias tehtavad sõnumid mitte ainult ei suurenda töötaja isikliku brändi sügavust, vaid suurendavad ka ettevõtte sidemeid ja aitavad suunata liiklust tööandja kodulehele ning see annab tööandja brändile veelgi suurema tõuke. Kui tööandja kannab hoolt oma meeskonna eest, suhtub meeskond välismaailma peegelduvasse sama suure hoolega ja seda parema mulje ta jätab. Töötajad, kes halavad oma tööandja või ülemuse üle, õõnestavad sellise kommunikatsiooniga eelkõige oma persoonibrändi ja seejärel ka tööandja brändi.

Kommunikatsioon kui liim

Persoonina tuleb sul osata kommunikeerida tööandjale oma tugevusi, kirjeldada mõnd eristuvat detaili, rääkida kirglikult oma hobist – tutvustada eneseturunduse plaani. Kui töötaja kommunikatsioon kui eneseesitlemine oma soovide, ambitsioonide ja tugevustega on tagasihoidlik, on tööandjal keeruline pakkuda talle arenguvõimalusi või uusi projekte.

Töötajad on kõige paremad kommunikatsiooni kandjad eeldusel, et nad on pidevas infoväljas. Tihti kuulen, et töötajad loevad aktiivsete tööpakkumise kohta ajalehest, saavad sealt teada, millist paketti pakutakse uuele töötajale, kuid neile pole seda selgelt kommunikeeritud. Kommunikatsioon kui ühtne asjadest arusaamine on jätkuvalt väljakutse, kuid strateegiline lähenemine liidab meeskondi ja juhte.

Suhtumine

Olin valimas üht teatud teenusepakkujat ja pärast müügiesindajatega suhtlemist selgus, et kahe konkurendi pakutav teenus on väga sarnane. Ostuotsust langetades sai argumendiks müügiinimese suhtumine: see oli täpne, lubadustest kinnipidav, ma tajusin müügiinimese kirge valdkonnas tegutsemise vastu ja ekspertsuse eneseesitlus oli perfektne. Töötajate suhtumine ja hoiak on see, mis eristab sarnast teenust või toodet pakkuvaid ettevõtteid. Iga tööandja unistus on, et meeskonnaliikmetest kujuneksid tõelised eksperdid, sest tänapäeva konkurentsitihedal maastikul on just eksperdid need, kes loovad usaldust.

Mõttekoht ja ettepanek

Tööandja võiks lisada väärtuspakkumise paketti peale kohvi ja tee ka ühe enesearengupäeva igale töötajale, kas siis kuus, kvartalis või poolaastas. Julgemalt võiks töökollektiivis rakendada eesmärkide saavutamisel mastermind grupi põhimõtteid, olgu siis soov arendada mõnd isiklikku oskust või hoopis tööga seotud nõrka kohta. Mastermind grupi põhimõte on kohtuda korrapäraselt nt kord kuus, et toetada ja mõista mõttekaaslasi. Nii on igal töötajal võimalus soovitud valdkonnas areneda, pakkudes abi kolleegidele ja nautida tulemusi koos eduelamusega. Tööandja pakutav motivatsioonipakett täidab eesmärki, kui see vastab töötaja ootustele, ja arenguvõimalusi otsib enamik inimesi.

Need on vaid üksikud persoonibrändi süsteemse arendamise mõjud, mis aitavad meeskonnaliikmetel tööandja brändi nähtavamaks ja tuntavamaks muuta. Persoonibrändi arendamise põhimõtted on lihtsad ja paljudele meist ka teada, kuid miskipärast teadlikult rakendavad neid vaid vähesed. Loomulikult tuleks inimesel alustada iseenese auditi tegemisest, siis tekib ülevaade hetkeolukorrast ja saab paika panna tulemused, mille poole püüelda.

Loe lisaks
Suhtuge oma inimestesse kui vastutustundlikesse täiskasvanutesse

Allikas: Konverentsid.ee

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456