Tehisintellekt on järjest enam leidmas teed eri valdkondadesse ning HR ja personalitöö pole selles suhtes mingi erand. Keishy Margus märgib aga arvamusloos, et kui üksikuid töökohti suudab AI juba täna edukalt asendada ja paljusid toetada, siis oleme veel kaugel punktist, kus see hakkaks kandadele astuma värbajatele, personaliinimestele või teistele rollidele, mille keskmeks on inimsuhtlus.
Tehisintellekti peatsest tormijooksust võib lugeda iga päev. Mõni päev viidatakse, kuidas see hakkab asendama arendajaid, teisel päeval arste, kolmandal päeval turundusinimesi. Ei saa salata, et AI mõju on tunda kõigis neis rollides, kuid mitte veel määral, mis annaks alust laua puhtaks teha ja hakata uusi väljakutseid otsima. Nii nagu tehisintellekt on saanud arendajate või turundusinimestele asjalikuks kolleegiks, mitte nende asemikuks, ei ole nähtavas tulevikus põhjust ka karta, et töövestluseid hakkaks pidama ainuüksi robot ja värbamisotsuseid langetama tehismõistus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
„Kui tööaega registreeritakse seadmete abil, siis kaob ära üks inimlik faktor – soov aega omakasu eesmärgil painutada,” selgitab kassa-, läbipääsu-, töö- ja tööajaarvestuse süsteemide arendaja Ektaco konsultant Marko Kizant. „Kui inimene teab, et iga minut fikseeritakse, kaob tal motivatsioon süsteemiga mängida. See tekitab distsipliini, sest kõik teavad, et töötatakse samadel alustel.”