Kuigi paljud sotsiaalselt aktiivsemad inimesed ootavad juba pikisilmi kontoritesse naasmist, muudab viimastel kuudel toimunu töösuhteid jäädavalt ja ilmselt ei lange kaugtöö osakaal enam kunagi tagasi kriisieelsele tasemele. Kriis tõi välja ametikohad ja tööülesanded, mis ei eelda füüsilist kohalolu. Ettevõtted peavad leidma uusi viise töötajate motiveerimiseks, et ka harva kohtuvas tiimis ei kaoks ära meeskonnatunne.

- Coop Panga personalijuht Janika Valliste
- Foto: Andres Laanem
Kaugtöö laialdasema rakendamise takistused pole enam ammu seotud tehnoloogia või töövahenditega. Takistas pigem sissejuurdunud töökorraldus – juhtidel puudus kogemus suurema hulga kaugtööl viibivate inimeste tööprotsesside korraldamisel. Eriolukorras, kui paljud meeskonnad jäid kodukontoritesse, suutis enamik inimesi ja ettevõtteid üllatavalt kiiresti uute tingimustega kohaneda. Personalijuhina näen, et inimeste põhiolemus distantsilt töötades ei muutu, kuid kriitilistes oludes tulevad nii iseloomuomadused kui ka meeskondade tugevused ja nõrkused paremini esile.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
HR tarkvara peetakse sageli vaid HR osakonna asjaks, millesse teised organisatsiooni osad peaaegu ei puutu. See arvamus on aga tänu iseteenindusportaalidele nüüdseks aegunud. Töötajate iseteenindus HR tarkvaras on osa personalihalduse töövoost – uus suhtluskanal tööandja ja töötajate vahel, mis kaotab kõigi osapoolte jaoks ära hulga aeganõudvaid manuaalseid tegevusi.