28. jaanuar 2016

Ajutise tööjõu palkamine kui värbamisturundus

Tööamps aitab ettevõtet potentsiaalsete töötajate seas turundada
Autor: pixabay

Värbamine on tänapäeval midagi palju enamat kui töökuulutuse koostamine ja sobivasse portaali riputamine. Ent milliseid nippe võiks edumeelne ettevõte kasutada, et endale sobivaid töötajaid leida?

Seda, et värbamisturundus ei ole enam ammu töökuulutuste disain ja õigete kuulutamise kanalite leidmine, teab tänaseks ka kõige konservatiivsem ( et mitte öelda vanamoodsam) värbaja. Kõik värbamisplaanid, mis on koostatud eeldusel, et kandidaadid on ise aktiivsed, võib kohe prügikasti visata.

Värbamine on suhete loomine nende inimestega, kes võiks tulevikus luua sinu ettevõttes väärtust nii sulle kui ka iseendale. See on pikaajaline protsess, järjepidev ettevõtte väärtuste ja brändi kommunikatsioon sind huvitavatele inimestele. See on blogipostitused, erialased üritused, igapäevane kommunikatsioon sotsiaalmeedias, PR jne.

Ilmselt ei ole keegi tänaseni mõelnud ajutist töötajat värvates, et tegu on turundusprojektiga, kuid tegelikult on see 100% nii. Ajutiste töötajate kaasamine ettevõttesse on ilmselt üks soodsamaid ja tegelikult efektiivsemaid viise värbamisturunduseks.

GoWorkaBiti kaudu on paari aasta jooksul käinud erinevates ettevõtetes päeva-paari kaupa tööl tuhandeid inimesi, kellest paljud on leidnud sel viisil endale sobiva ettevõtte ja tiimi ning nendega pikemaks ajaks ühinenud. Pea 50 000 GWB kasutaja seas korraldatud uuringust selgus, et üks põhjustest, miks nad tööampse päeva-paari kaupa teevad, on soov kogeda, kuidas on töötada erinevates ettevõtetes, milline on töökulutuur ja meeskonnad, mil viisil töötajatesse suhtutakse. Seda kõike just selleks, et kui aeg on küps ja endale pikemaks ajaks sobivat töökohta otsima hakatakse, on hea ülevaade sellest, milline võiks oma olemuselt olla ettevõte, kus tulevikus erialast tööd teha.

Mida saab ettevõte teha, et ajutiste töötajate kaasamine mõjuks positiivselt värbamisturunduse osana?

Monika Lell tegi GWB kaudu eri ettevõtetes tööampse  nii inventuuriabilise, telefoniküsitleja kui teenindajana. Praegu teeb Monika erialast tööd turundusassistendina Also Eesti OÜ-s, kus ta esimest korda hoopis küsitlejana abiks oli. Monika sõnul oli saadud kogemus ettevõttes just see, miks ta otsustas umbes aasta hiljem tulnud tööpakkumise kohe vastu võtta. „Hea tunne on töötada kohas, kus näed, et kaastöötajad on ausad, lahked ja äärmiselt sõbralikud ning sa näed, et sinu panust hinnatakse.”

Monika soovitused ettevõtte turundamiseks ajutiste töötajate kaudu:

1. Võta aega ning tutvusta oma ettevõtet ja meeskonda, kuhu ajutine töötaja satub. Sinu võimalus on müüa oma ettevõtet kui toredat tööandjat.

2. Anna konkreetsed tööülesanded ja näpunäited, kuidas head tulemust teha. Kui jätad töötaja omapäi seda välja mõtlema, ei pruugi tulemus olla see, mida ootasid. 3. Taga, et keegi sinu meeskonnast on abiliste jaoks olemas juhuks, kui tekib küsimusi.4. Anna ja küsi tagasisidet, täna tehtud töö eest – lihtne, aga oluline asi, mis tihtipeale ununeb.

 Meeldiva töökogemuse pakkumine ettevõttes garanteerib sulle tulevikus võimaliku väärtusliku töötaja ja palju head (tasuta!) suust-suhu-reklaami. Lisaks sellele saab ka töö tehtud.

Loe lisa SIIT.

Autor: Kei Karlson, GoWorkaBit asutaja

Jaga lugu
Personaliuudised.ee toetajad:
Kai MillerPersonaliuudised.ee juhtTel: 5330 5136
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700