Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
2018. aasta värbamisturunduse parimad näited
Londonis toimuval konkursil RAD Awards on juba 28 aastat tunnustatud parimaid värbamisturunduse ja -kommunikatsiooni töid. 2018. aasta võitjad (kokku 17 kategoorias) selgusid jaanuaris toimunud pidulikul galal.
Foto: Postimees/Scanpix
Vaatame lähemalt Instari kokkuvõtet selle kohta, millised ettevõtted tööandja brändingu seisukohast kõige põnevamates kategooriates auhindu noppisid.
Parim tööandja bränd: EYThe Future of Work (koduleht)
Parima tööandja brändi tiitli viis koju EY Suurbritannia üksus, kelle karjäärileht on sihitud väga kindlat tüüpi isiksustele, kirjeldades samas ka EY’d kui tööandjat. EY tööandja brändingu video on visuaalselt lööv, stiilne ja intensiivne ning erinevalt paljudest teistest tööandja brändi videotest ei keskendu mitte ettevõtte töötajate lugudele, vaid EY väärtustele ning ajas muutuvale tööle.
Parim gümnaasiumilõpetajatele ja praktikantidele suunatud kampaania: EY(kodulehekülg)
Choose What’s Right For You
EY praktikantide programm on suunatud noortele, kas soovivad otse koolist tööle asuda ja EY-sse praktikale tulla. Noortele suunatud kampaania oli ehe, lihtne ja usutav ning kombineeris nii sotsiaalmeediat kui ka näost-näkku kohtumisi.
Parim ülikoolilõpetajatele suunatud kodulehekülg: EY Graduate Careers Website)
(kodulehekülg
EY viis koju veel kolmandagi auhinna: nende kõrgharidusega noortele suunatud
karjääriehekülg on visuaalselt haarav, asjaliku sisuga ja nutiseadmetes mugavalt vaadeldav.
Parim integreeritud kampaania: Briti Vanglateenistuse juhtide värbamisprogrammWork of the Year, HMPPS Senior Leadership Scheme (kodulehekülg)
Vaata YouTube'is
Kampaania eesmärk oli leida kolme nädalaga 20 inimest, kes sooviksid osaleda Suurbritannia Vanglateenistuse juhtide arenguprogrammis. Kampaania sõnum oli rõhutatult julge ja aus, kanalitena kasutati sotsiaalmeediat, videot, digimeediat, mobiilireklaame. Kokku saadi selle aja jooksul üle 25 000+ videovaatamise, 6000 kodulehekülastuse ja koguti 516 sooviavaldust. Ühtlasi täitis kampaania veel üht väga olulist lisaeesmärki – muuta inimeste hoiakuid ja meelsust vanglateenistuse suhtes.
Parim innovatsioon: Anchor Jobs värbamiskampaania juturobot)
(kodulehekülg
Inglismaa suurim eakate hooldekoduteenuseid pakkuv mittetulundusorganisatsioon Anchor soovis saada paremaid kandidaate ja muuta nende kandideerimisprotsess lihtsamaks. Kandidaatide küsimustele vastamiseks kasutati Facebooki juturobotit ehk chatbot’i. Kampaania oli hästi läbimõeldud, mugav ning nutikas.
Karjäärilehel on kasutatud põnevaid disainilahendusi, see on ühtviisi mugavalt vaadeldav nii arvutis kui ka telefonis ja mis peamine – annab edasi National Gridi olemust. Tasub kindlasti lähemalt uurimist!
Parim kandidaadi teekonna kogemus: Greater Anglia)
(kodulehekülg
Eristuv, kaasaegne ja põnev tehniline lahendus, mis samas keskendub just kandidaadi vajadustele. Tõeliselt inspireeriv näide heast karjäärilehest!
Parim tehnoloogiline värbamislahendus: Lloyds Banking GroupVirtuaalreaalsuses toimuv kandidaatide hindamine (kodulehekülg)
Sellest, kuidas virtuaalreaalsust jt põnevaid tehnilisi lahendusi lähitulevikus värbamisse üha enam kaasatakse, on palju räägitud, nüüd võib vaadata, kuidas see ka tegelikkuses välja näeb.
Parim töötajate kaasamise ja tööandja saadiku kampaania: Co-opBeing C-op, Co-Op’i töötajate lood (videotena)
Co-op’i kampaania eesmärk oli jutustada oma töötajate lugusid ja siduda kõiki töötajaid sel moel veelgi rohkem oma brändiga.
Parim heliklipp: MI6 luureteenistus)
People Specialistis (kodulehekülg
Ka ilma visuaalse tulevärgita saab teha nutikat värbamiskampaaniat: igati väljateenitud auhind läks Suurbritannia luureteenistusele, kus otsiti häid inimesetundjaid, kasutades selleks heliklippi, mida kuulates saab märku anda, kui rääkija sinu meelest valetab. Kampaania sisaldab veel kaht mängustatud lahendust: veenimisoskuste ja emotsioonide äratundmistesti.
Parim värbamisvideo: Surrey politsei
Video eesmärk oli leida Surrey politseiringkonda uurijaid. Lisaks sellele, et video tutvustas Surrey politseid kui tööandjat, aitas video suurepäraselt kõnetada ka sobiva isikuomadusega kandidaatide.
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.