Ära lepi hooletu tööpakkujaga. Pikas perspektiivis ei tuleks sulle sellest midagi head. See tähendab, et kui otsid tööd, siis küsi ise õigeid küsimusi.
Muidugi ei ole võimalik kogenud personaliinimesi ära petta jättes endast mulje, et oled tegija, kui sinu hoiakud ja oskused sellele ei vasta. See saab paari katseaja kuuga selgeks ja siis oleks tagasilöök seda suurem.
Aga kui tead ja tunned, et oled väga hea töötaja? Hoolas, õppimisvalmis, aktiivne, süsteemne, püsiv ...
Tööotsijana pakud oma teenust ja seega ei tasu oma potentsiaali raista.
Küsi töövestlusel olulisi küsimusi. Ja miks mitte küsida mõne sama positsiooni töötaja kontaktandmeid, et võiksid saada pildi tegelikust olukorrast.
Kuidas teha selgeks, kas mingi ettevõte sulle sobib? Kas sa soovid ettevõttesse tööle minna? Mõned lihtsad kontrollküsimused aitavad aru saada, kas ettevõttes on asjad paigas või ootaks sind ees mõni kuu sihitut rabelemist ja siis uue tööpakkuja otsimine.
1. Kas ootused minu võimalikule tööpositsioonile on selgelt fikseeritud?
2. Kas on olemas teenindusstandard või muul viisil üheselt mõistetavalt sisejuhenditega selgelt näha, millist konkreetset kliendisuhtlust minult oodatakse?
3. Kuivõrd paigas on panuse ja tulemuse mõõtmine?
4. Kui pingutan ja isegi ennast ületan, siis mil viisil ettevõte seda jälgib-mõõdab, et tunnustada ja premeerida?
5. Kuna töökoht on seotud korraliku energiakuluga, siis kuidas on korraldatud töötajate arendamise välis- ja sisekoolitused? Kuidas toetab tipp- ja keskjuhtkond?
6. Kuidas antakse stardiväljaõpe?
Kui need asjad paigas pole, siis ole valmis, et sind visatakse vette ja öeldakse „Uju ise!” Tõenäoliselt jõuad küll rahmeldades kaldale, olles kulutanud korralikult energiat, aga hakkad ka peatselt taas uut kohta otsima.
Sisukas tööotsija peaks valima töökoha tegija tööpakkuja juures. Sisu loeb ja seda mõlemalt poolt. Ja tore, kui need kaks poolt kokku saaksid, sest nad väärivad teineteist.
Autor: Eero Palm, arendusfirma Trendline juht