Tööandja peab korraldama oma töötajatele tervisekontrolle ning töötajal on seadusejärgne kohustus seal käia. Kas tervisekontrolli nähakse tüütu kohustusena ja missugust kasu toob tervisekontroll nii ettevõttele, töötajale kui ka ühiskonnale laiemalt?
- Meliva ärikliendi valdkonnajuht Ulla Ilisson ning SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal töötervishoiukontrolli eesmärki ja kasutegurit kindlasti ei alahinda. Foto: Kadri Unt
Tihtipeale seostatakse tervisekontrolli peamiselt mõõtmise, kaalumise ja nägemiskontrolliga, ent selle tegelik eesmärk on siiski hinnata töötajate terviseseisundit, sh vaimset tervist ja töötingimuste sobivust ning selgitada välja tööst tingitud haigestumise risk. „Tervisekontrollis käimine aitab nii ennetada kui ka avastada võimalikke (kutse)haigusi. Kui töötaja ei külasta töötervishoiuarsti, siis ei saa tööandja ennetada tööst tingitud tervisehädasid. Seega on töötervishoiuarsti soovitusest lähtuv regulaarne tervisekontrollis käimine ka töötaja enda tervise huvides,“ selgitab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Seotud lood
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.