Erinevuste tõrjumine on majandusele ja laiemalt ühiskonna jõukusele kahjulik, kirjutas Äripäev oma juhtkirjas.

- ATH on vaid üks näide neurodivergentsusest, erinevuste alla kuuluvad ka nt autism ja Aspergeri sündroom ning spetsiifilised lugemis-, kirjutamis- ja arvutamisraskused düsgraafia, düsleksia ja düskalkuulia.
- Foto: Pexels.com
Kuigi “neuroerinevus” paneb uue mõistena ilmselt paljud kulmud kerkima, märgib see ühiskonnale, tööturule ja majandusele laiemalt teemaderingi, mida juhid, aga tegelikult meie kõik, peaksime teadvustama. Neuroerinevate hulka kuuluvad näiteks ATH, autismi või düsleksia diagnoosiga inimesed.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ka nõnda tavapärane asi nagu avatud kontori sagin võib viia selleni, et mõne töötaja suurepärane analüüsivõime või muu talent ei pääse esile, räägib If Kindlustuse personalipartner ja neuromitmekesisuse koolitaja Mari Ahnefer.
Neli soovitust, millele personalijuhtimises keskenduda
Nii ajutiste kui ka püsivate vaimse tervise eripäradega inimeste arv on ka Eesti elanike seas tõusvas trendis, mistõttu on nende eripäradega arvestamine personali ja mitmekesisuse strateegilises juhtimises üha olulisemad.
Raamat “Ebatüüpiline” avab lähemalt autistlike inimeste elutunnetust, et aidata neid mõista ja aktsepteerida. Selle autor Pete Wharmby sai ise autismidiagnoosi alles 34-aastaselt pärast paljusid arusaamatusi ja meelehärmi tekitavaid katseid suruda end neurotüüpilise enamuse seatud raamidesse.
Mida mitmekülgsem on meeskonnaliikmete kultuuriruum, vanus, kogemused ja omadused, seda põnevamaid plaane ja ideid seal tiimis sünnib. Samas võib meeskonna mitmekülgsus tekitada ka sallimatust ja lahkarvamusi ning seetõttu on tähtis sel teemal harida nii juhte kui ka töötajaid.
Olgu tegu era- või firmapeoga, pulma või sünnipäevaga, neis kõigis on üks asi, mis jääb meelde ning muudab atmosfääri – see on kokteil. Soovist sündmusest meeldejääv teha ning klassikaks kujunenud rumm-koola segust midagi põnevamat pakkuda, sai alguse Hans Kaigase loodud mobiilse kokteiliteenuse ettevõte Booze Mule.