Autor: Kristian Eding • 9. märts 2020

5 jahmatavat tõsiasja tööportaali töökuulutuste kohta ning miks peaksid sa oma fookuse suunama digitaalsetele värbamistehnikatele?

Oleme jõudnud uude ajastusse, kus värbamisprotsessis ei saa enam loota sellele, et riputad töökuulutuse tööportaali üles ja jääd talente ootama. Muutuvate oludega tuleb kaasas käia (või veel parem – neist alati samm ees olla) ning siinkohal avangi veidi, miks tööportaalid ajale jalgu kipuvad jääma ning personaliseeritud digitaalsed värbamisturunduse lahendused oluliselt paremaid tulemusi toovad.
Level up värbamisagentuuri kaasasutaja ja digiturundaja Kristian Eding

1. Tööportaalid ei jaga informatsiooni aktiivsete tööotsijate kohta.

Kui paned tööportaali üles oma kuulutuse, ei tea sa täpselt, millise profiiliga (asukoht, haridus, eriala jne) inimesed sinu kuulutust näevad. Seega pole sul võimalik eriti täpselt aru saada, kui efektiivse kanaliga üldse tegu on. Tööportaali kaudu restorani klienditeenindaja leidmine ei pruugi olla eriti katsumus, ent kui vaja läheb juba keerukamaid ülesandeid lahendavat programmeerijat, oled omadega kimpus.

Digitaalsete värbamislahenduste puhul sellist muret ei ole, sest tööpakkumist on võimalik suunata väga täpselt vaid õigete tunnustega inimestele. Nii tagad ka selle, et ei lase rahal raisku minna kondiitriharidusega inimestele CNC-pingi operaatori tööpakkumist näidates.

2. Tänase tööturu situatsiooni puhul, kus töötuse määr on kõigest 4% kandis, peab sinu pakkumine jõudma juba tööturul hõivatud inimesteni.

Töötuid ja aktiivseid tööotsijaid on hetkel vähe. Samas inimesi, kes juba kuskil töötavad, aga oleks võimaluse tekkimise korral huvitatud tööd vahetama, on kordades rohkem. Seega on oluline oma tööpakkumistega jõuda ka passiivsete kandidaatideni. Tööportaale värbamiseks kasutades seda ei juhtu ning töökuulutus jääb nähtavaks eelkõige aktiivsetele kandidaatidele, kes tööportaale sirvivad. Nii jääb oluline osa potentsiaalsetest kandidaatidest sinu tööpakkumisest teadmatuks.

Digitaalsete värbamislahenduste abiga on sul aga võimalik jõuda ka passiivsete kandidaatideni. Kuidas? Sest enamik passiivseid kandidaate ei kasuta küll tööportaale, kuid nad on aktiivsed sotsiaalmeedias. Näiteks Facebooki kasutab ligikaudu 750 000 eestlast ning see number on jätkuvalt aina suurenemas. Just seetõttu ongi sotsiaalmeedia abil värbamine nii efektiivne ja nutikas. Peale selle on tegu ka väga kiire värbamismeetodiga, mis võimaldab sul lühikese ajaga jõuda suurema hulga kandidaatideni.

3. Mobiil on tulevik, tööportaalid ei ole lahendanud suurimat probleemi, kuidas palkamine ka mobiilis mugav oleks.

Mobiilis veedetud aeg aina kasvab ja arvutiekraani ees oldud aeg selle võrra kahaneb. Tööportaalid pole aga leidnud lahendust probleemile, kuidas teha kandideerimisprotsess inimesele ka mobiilisõbralikuks. Sageli nõuavad tööportaalides esitatud kuulutused CV-d, kaaskirja või mõnd muud dokumenti, mida inimesel telefonis ei pruugi olla või kui on, siis on selle üles laadimine väga tüütu. Selleks ajaks aga, kui potentsiaalne kandidaat juba koju arvutiekraani ette jõuab, on nähtud töökuulutus juba meelest pühitud ja nii võidki sina võimalikust kandidaadist ilma jääda.

Digitaalsete värbamislahendustega on sul aga võimalik saada nii mobiilile kui arvutiekraanile optimeeritud maandumisleht, kuhu kandidaadid saavad ilma suurema vaevata oma andmed jätta. Nii on sul juba esimene kontakt nendega saavutatud ning saad huvilistega juba lähmalt tutvust tegema hakata.

4. Tööportaalide puhul maksad töökuulutuse, mitte kandidaatide eest.

Tööportaalid ei taga sulle kandidaate! Sa maksad vaid töökuulutuse üles riputamise eest ning portaal ei võta mingit vastutust selle eest, kas kuulutus ka kandidaate toob või ei. Seega võid sama raha eest saada sama hästi 5 kui 100 kandidaati.

Digitaalsete värbamislahenduste puhul on sulle teatud hulk (täpne arv oleneb mitmetest teguritest, nt sellest kui mitut töötajat ettevõte kokku vajab) kandidaate garanteeritud. Sellisel juhul ei teki olukorda, kus panustad värbamisse suure summa, aga ei saa vastu ühtegi kandidaati.

5. Sinu kandidaatide info võib jõuda konkurentideni!

Kurb, aga tõsi. Mitmed traditsioonilised tööportaalid müüvad kogutud andmeid kõigile ettevõtetele. Kogu turg (sealhulgas ka sinu konkurendid) saab üle osta kandidaate, kelle info süsteemis on.

Lubame sulle, et Level up’i digitaalseid värbamislahendusi kasutades ei jaga me kunagi sinu kandidaatide infot kolmandate ettevõtetega. Soovitame värbamisel kasutada just neid koostööpartnereid, kes ei tegele andmebaaside edasi müümisega. Arvame, et kui klient on maksnud kandidaatide eest, siis see info ei tohiks sattuda andmebaasi, millele on kolmandatel ettevõtetel ligipääs. Meie ei pea seda eetiliseks ning meie nägemus on, et igale kliendile tuleb läheneda vastavalt tema soovidele ja vajadustele. Seetõttu loome igale värbamiskampaaniale uue ja personaliseeritud lahenduse.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456