Viimaste päevade jooksul on mitu tootmisettevõtet teatanud oma tegevuse lõpetamisest, kolimisest või suure hulga töötajate koondamisest. Selles valguses ei teeks paha üle korrata soovitusi juhile, kel seisab ees oma töötajaile koondamisteate edastamine.
- Täna inimest tehtud töö eest ja soovi talle siiralt edu tulevikus. Foto: pixabay.com
Töösuhte lõpetamine on pingeline protsess nii juhile, töölt lahkujale kui ka tema kolleegidele. Kõigi osaliste tunnetega arvestav lahkuminek aitab säästa ja hoida lahkuja enesehinnangut, mis aitab tal edasiste sammudega paremini toime tulla, samuti tööandja mainet.
Ükskõik kas lahkumine toimub töötaja enda vabatahtlikul otsusel või on tegemist ettevõtte initsiatiiviga, on alltoodud juhtnööre järgides kergem töösuhet rahumeelselt lõpetada. Oleks ju tore, kui alles jääks võimalus, et töösuhe tulevikus taastub.
Rahumeelsele, teineteist austavale töösuhte lõpetamisele aitab kaasa lahkumisintervjuu korraldamine. See annab võimaluse asjad veel kord rahulikult läbi rääkida ja mõlemal osalisel on võimalus saada tagasisidet. Kui juht teeb lahkumisintervjuud oskuslikult, siis ei lõpetata töösuhet konfliktiga, vaid rahumeelselt. Lahkumisintervjuu käigus on juhil võimalik saada tagasisidet ka organisatsiooni juhtimisstiili, kultuuri ja muu kohta, et arendada töökohta töötajatele meeldivamaks ja muuta sellega kogu organisatsiooni paremaks.
1. Esiteks teavita inimest kohtumisest ette ja kutsu ta oma kontorisse või muusse privaatsesse kohta, mitte ära anna lahkumisteadet edasi üldkasutatavas avatud ruumis.
2. Paku töötajale istet, ära lase tal seista, vaid võtke rahulikult aega ja suunake oma tähelepanu teineteisele, et saaksite rahulikult rääkida.
3. Ära anna valelootusi! Valus on kujutleda, kuidas töötaja tunneb sisimas rõõmu ja elevust, ta tahab juba edasi kuulata, mida talle pakutakse. Ja ülemus ütleb ....
4. „... aga juhtkonna poolt ei ole asjad okei!” See on nagu kommi lapse nina ette panemine ja siis selle minema viskamine. Mis täpsemalt ei ole okei? Mida oleks saanud teha paremini? Millistele ootustele töötaja ei vastanud? Töötajale vib tulla üllatusena, et tema töö suhtes on kellelgi negatiivseid arvamusi. Võib-olla oleks piisanud jooksvast tagasisidest töötaja sooritusele?
5. „Siin on paberid, võite kohe alla kirjutada.” Hea on jätta inimesele hingamisaega, las ta mõtleb ja seedib. Sellises olukorras pole kuhugi kiiret, inimese tunded on tähtsamad.
6. Teavita töötajat edasistest palgamaksete laekumistest, puhkusepäevade reservist ja muudest töötajale olulistest faktidest.
7. Üks kõige olulisem aspekt – täna inimest tehtud töö eest ja soovi talle siiralt edu tulevikus. Vale oleks töötajat veelgi kritiseerida ja tekitada sellega inimeses, kes on just saanud vallandamisteate, veelgi halvema tunde ja viha tööandja vastu. Isegi kui töötaja ei ole esinenud oma ülesannete kõrgusel või on ettevõttes olnud väga lühikest aega, on ta siiski panustanud oma ainsa elu vaba aega selleks, et sinu ettevõttele väärtust luua. See on tänamist väärt.
8. Viimaseks – juht võiks kokku leppida kas uue lahkumisintervjuu aja või varuda juba töösuhte lõpetamise kohtumisel piisavalt aega, et see kohe ära teha.
Allikas: Brandemi blogi
Autor: Kaisa-Triin Karu, Brandem
Seotud lood
Äripindadele koristus- ja hooldusteenuse tellimine võib esmapilgul tunduda lihtne, sest teenusepakkujaid on mitmeid ning valik on suur. Siiski tasub partneri valikul kaaluda kindlaid tegureid, mis tagavad tööruumide puhtuse ja kvaliteetse tulemuse ning samas säästavad hoolduskuludelt. Pikaajalise kogemusega HK Puhastus toob välja viis soovitust, mis aitavad leida sobiva koristuspartneri ja hoida tööruumid alati korras.