Lisaks atraktiivsetele töökuulutustele ja tänu nendele silma paistmisele tuleb tööandjal tegelikult teha enamat: tänapäeval ei piisa ainult sellest, et kuulutan välja konkursi, panen üles töökuulutuse ja ootan, et inimesed kandideeriksid. Ettevõte, kes tahab tööjõuturul edukas olla, peab pidevalt pildis olema ja teiste tööandjate hulgast eristuma. Üks võimalus seda teha on olla aktiivne värbamisüritustel osaleja või nende korraldaja.
- Värbamisüritused kui võimalus oma tööandja brändi kommunikeerida
Töömessid ja karjäärilaadad
Töömessid ja karjäärilaadad on ühed levinuimad personaliüritused, mis on hea võimalus end näidata ja tutvustada eri sihtrühmadele: nii noortele, töötutele kui ka lihtsalt uue töökoha otsijaile. Näe seda kui võimalust oma ettevõtet turundada ja mõtle kindlasti läbi, kuidas nende paarikümne tööandja hulgast silma paista!
Eestis korraldavad töömesse Eesti Töötukassa ja Rajaleidja, tuntumateks karjäärilaatadeks on Võti Tulevikku ja Teeviit. Eeltoodute kõrval toimub kord aastas ka CV-Online’i korraldatav virtuaalne töömess.
Töötukassa korraldab paaril korral aastas üle Eesti maakondlikke töömesse, kuhu on oodatud kõik tööandjad, kellel on huvi kohtuda uute potentsiaalsete töötajatega, pakkuda tööotsijatele praktikavõimalusi ja esimest töökohta või soov tutvustada ettevõtet ja töötingimusi.Juba paaril aastal on Rajaleidja korraldanud suvetöö messi, mis on suunatud eelkõige alla 18-aastastele noortele, kes soovivad endale suveks rakendust leida, ja tööandjatele, kes on valmis pakkuma töökohti nii noorele sihtrühmale.Võti Tulevikku on BEST-Estonia korraldatav Eesti suurim tudengite karjääriüritus, mis toob kevaditi kokku tuhandeid tudengeid ja kümneid ettevõtteid. Ürituse eesmärk on aidata tudengitel üle Eesti leida endale sobi praktika- või töökoht.Teeviit on sarnane noorteüritus, aga väidetavalt isegi suurem kui Võti Tulevikku. Messi eesmärk on viia kokku tulevased õppurid, töötajad ja potentsiaalsed kliendid.Virtuaalse töömessi „Karjääripäev” näol on tegemist Baltimaade suurima töömessiga, mille esmane eesmärk on talente ligi meelitada ja mille külastajate arv jääb 150 000 inimese kanti.
Konverentsid, seminarid, hommikukohvi/ärilõuna üritused
Miks mitte korraldada valdkonnapõhine seminar või konverents, kuhu kutsuda teatud valdkonna professionaale? Sõltuvalt ürituse suurusest võib korraldajaks olla üks konkreetne tööandja või võivad üritust korraldada mitme teatud sektori ettevõtted (nt IKT). Üritused, mille põhieesmärk on talente leida, pakuvad aga muudki, alates ettekannetest ning trendide ja uudistoodete tutvustamisest, lõpetades toitlustuse ja reklaammaterjalide ning, miks mitte, juba ka konkreetsemate tööpakkumistega.
Veidi väiksemate mõõtmetega kui eelmainitud üritused ja üldjuhul ühe organisatsiooni korraldatud on aga hommikukohvi-/ärilõuna-üritused, mis on vähem formaalsed võrgustumisüritused teatud sektori töötajatele. Üldiselt paari tunni pikkused lühikohtumised sisaldavad samuti teatud ettekandeid, arutelusid ja loomulikult korraldatava ettevõtte tutvustust. Sellised lühiüritused on tööandjale hea võimalus teha tööturu kaardistamist, et värbamisvajaduse tekkimisel juba teatud kontaktile otsepakkumine teha.
Kiirkohting
Kui esmapilgul võib kiirkohting värbamis- ja valikuprotsessis võõras tunduda, on sellel innovaatilisel lähenemisel värbamise juures ka omad plussid. Kiirkohting sobib eelkõige sellistele ametikohtadele värbamisel, mis eeldavad eelkõige suhtlemist (nt müügi või turunduse valdkonna inimesed), sest just esimesed sekundid ja minutid kiirkohtingul on need, mis saavad määravaks mõlemale poolele, nii tööotsijale kui ka tööandjale.
Lahtiste uste päeva ja ekskurssioonide korraldamine ettevõttes
Üha enam on populaarsust kogumas ka lahtiste uste päevade korraldamised ettevõttes. Mis saaks olla veel parem võimalus kui tutvustada kogukonnale oma töökeskkonda ja -tingimusi ringkäikude ja ürituste raames. Hea võimalus luua ja edaspidi ka hoida positiivsed kuvandit ettevõtte kohta ning nii endale ka potentsiaalseid (tuleviku) kandidaate leida.
Autor: Helo Tamme, värbamisturunduse ekspert
Seotud lood
Töö- ja turvajalatseid tootva Soome ettevõtte Sievi Jalkine OY Baltikumi müügijuht Ülar Verev ütleb, et väga paljudes valdkondades on oluline pöörata igapäevatöö käigus tähelepanu töötajate turvalisusele ja ka sellele, milliste omadustega töö- või turvajalatseid kantakse.
Enimloetud
2
Kasuta soolise palgalõhe mõõtmise kalkulaatorit - palgapeegel
Viimased uudised
Personalijuht, tea, et ESG järgimine on ettevõtte ellujäämise strateegia tööturul.
Tutvu tööhõiveagentuuride ja tööjõurendi aastaraportiga!
Hetkel kuum
ABB kogemus: lahkunud töötaja asendamine maksab ligi 30% ametikoha aastapalgast.
Kuidas avatari ehk digiteisikut tööle vormistada?
Töötaja tööstressist põhjustatud läbipõlemise pretsedent olemas.
Lisatud võitjate kommentaarid!
Tagasi Personaliuudised esilehele