Autor: Personaliuudised.ee • 28. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis on kaugtöö ja paindliku tööaja alustalad?

Foto: graphicstock.com
Paindlikust tööajast ja kaugtööst on palju räägitud ning arvamused lähevad siinkohal tihti lahku – ühed pooldavad ja teised on tuliselt vastu. Mis siis ikkagi on aluseks kaugtöö ja paindliku tööaja õnnestumisele?

Töökeskkond ja -korraldus on viimase 20 aasta jooksul küllaltki palju muutunud. Ettevõtluskeskkonda on kujundanud globaliseerumine, tehnoloogia areng, eri teenuste tähtsuse tõus, tööjõu mitmekesisus, inimeste individuaalne elustiil ja suhtumine karjääri. Sellest tulenevalt on muutunud ka suhtumine tööaja korraldamisse ja füüsilise töökoha olemasolusse. Kaugtöö ja paindlik tööaeg nõuavad ettevõtetelt nii seniste juhtimisstiilide muutusi kui ka uusi tehnoloogilisi lahendusi. Kaugtöö puhul võib öelda, et suurimateks väljakutseteks on inimestevahelise kommunikatsiooni korraldamine, produktiivsuse säilitamine ja tulemuste kontrollimine ning tehnoloogilised lahendused, mis kaugtööd toetaksid.

Harward Business Review on välja toonud viis kaugtöötajale olulist vajadust.

1. Mugavus – taga kaugtöötajatele head töövahendid: arvuti, monitor, kiire internet ja ligipääs vajalikesse tööalastesse keskkondadesse. Head töövahendid tagavad produktiivsuse ja töövõime.

2. Läbipaistvus – muuda inimeste teadmised avalikuks ja kättesaadavaks teistele kolleegidele. Investeeri pilvepõhistesse vahenditesse, andmebaasidesse, mis võimaldavad kõikidel tööd puudutavat infot sisestada ja seda jagada. See on palju efektiivsem vahend kui tavaline e-mail, mille saadab kolleeg kolleegile ning vastust küsimusele näeb ainult üks inimene.

3. Vastutus – kuidas kontrollida alluvaid kui sa ei näe, mida nad teevad? Defineerige kõikidele töötajatele eesmärgid ja lase meeskonnal otsustada, kuidas need saavutatakse. Ära dikteeri iga ülesannet, vaid näita visiooni, mille kallal töötada. Vii sisse regulaarne raporteerimine ja vajadusel projektijuhtimise süsteemid. Määra eesmärgi täitmisele tähtaeg ja arutage tulemust töötajatega.

4. Kommunikatsioon – juhina suhtle iga nädal oma kaugtöötajatega. Uuri, kuidas neil läheb, milliste raskuste ja rõõmudega nad kokku puutuvad. Juuruta sidevahendite kasutamine, mis muudab suhtlemise lihtsaks kõikide kolleegide vahel (Skype, Lync, Yammer, Google Hangouts jne). Julgusta ka meeskondi omavahel suhtlema ja konverentsikõnesid pidama.

5. Usaldus – kaugtöötajad võivad tunda, et ettevõtte kultuur jääb nende jaoks kaugeks. See tähendab, et juhtkond peab pingutama, et neid inimesi siduda ja kaasata, looma näiteks videoid, mis kirjeldavad ettevõtte kultuuri ja visiooni, korraldama ühisüritusi ja teatud regulaarsusega meeskondade kohtumisi. Eesmärk on tugevdada inimestevahelisi sidemeid, mis toetavad usaldust ja kaugtööd.

Vajaliku inimressursi olemasolu tagamine tänasel tööjõuturul muutub üha keerulisemaks ja nõuab ettevõtetelt üha loovamaid lähenemisi. Kaugtöö meeskonnad ja paindliku tööaja pakkumine on ühed võimalikest lahendustest, et leida juurde sobivaid ja motiveeritud töötajaid. Kaugtöö juurutamine on võimalik, kui kõik osalised on valmis koostööks – ka sellisel juhul, kui ainult üks inimene töötab eemalt.

Allikas: HR factory

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456