• 06.06.16, 14:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööandja bränd ja selle roll värbamises

Tööealise elanikkonna vähenemine, töötajate muutunud ootused, generatsioonide vahelised erinevused ja suurenenud konkurents töötajate pärast on muutnud sobivate inimeste värbamise keeruliseks. On selge, et praeguses tööturu olukorras ei konkureeri kandidaadid ühe positsiooni pärast, vaid pigem võistlevad erinevad ettevõtted ühe sobiva kandidaadi nimel.
Tööandja bränd ja selle roll värbamises
  • Foto: Marit Talunik, Brandem
Ettevõtte võimekus värvata sobivaid inimesi muutub konkurentsitihedal tööturul aina olulisemaks eriti Eestis, arvestades kitsast tööjõuturgu ja demograafilisi trende.
Mis on tööandja bränd?
Mõiste tööandja bränd võtsid esmakordselt kasutusele Ambler ja Barrow 1996. aasta artiklis „The Employer Brand” defineerides seda kui töötamisega kaasnevate funktsionaalsete, majanduslike ja psühholoogiliste hüvede paketti, mida seostatakse konkreetse tööandjaga. Mida paremini on sihtrühma ootused kooskõlas tööandja lubadustega, seda atraktiivsemana tööandjat tajutakse.
Kuidas erineb tööandja bränd tarbijabrändist?
Tööandja brändil on tarbijabrändiga palju ühiseid jooni. Tööandja brändi tuumaks on töötaja väärtuspakkumine, nii nagu tarbijabrändi tuumaks on kliendi väärtuspakkumine. Kui kliendi väärtuspakkumine peab andma ammendava vastuse kliendi küsimusele „Miks ma peaksin ostma just teie toote?”, siis töötaja väärtuspakkumisel peab olema kaks eesmärki. Maailma ühe tuntuma ja kogenuma employer brand konsultandi Richard Mosley käsitluse kohaselt peab töötaja väärtuspakkumine:
a) selgitama, milliseid hüvesid tööandja oma tulevastele ja praegustele töötajatele pakub, st andma vastuse küsimusele „Miks ma peaksin just teie juurde tööle tulema?” ja
b) selgitama, mida tööandja oma töötajatelt ootab.
Näiteks võib töötaja väärtuspakkumine sisaldada organisatsioonis töötamisega kaasnevaid rahvusvahelisi karjäärivõimalusi, võimalust panustada millegi innovaatilise arendamisesse ning pere- ja kogukondlike väärtusi. Tulemustele orienteeritud organisatsioonikultuuris kirjeldab väärtuspakkumine näiteks ka töötajatele püstitatud eesmärke ja ootusi nende täitmisel.
Tugev tööandja bränd mängib värbamisel võtmerolli
Jah, tugev tööandja bränd on oluline, kuid see võib mõjutada enamat, kui arvatagi oskad. Beamery arengujuht Ben Slater on oma blogis reastanud kõnekad faktid:
84% sinu praegustest töötajatest vahetaksid töökohta, kui neile teeks tööpakkumise atraktiivsema mainega ettevõte;11% tööotsijatest ütles, et nad loobuksid halva mainega ettevõtte tööpakkumisest isegi siis, kui nad on sel hetkel töötud;69% tööotsijatest kandideerib suurema tõenäosusega ettevõttesse, millel on aktiivne karjäärileht, sotsiaalmeediakanal ja sobiv organisatsioonikultuur;59% ettevõtetest investeerib võrreldes eelmise aastaga rohkem oma tööandja brändi tugevdamisse ja kasvatamisse (Beamery 2016).
 
Tugev tööandja bränd muudab värbamise efektiivseks
Eri valdkondade ettevõtted on keskendunud oma tööandja brändi strateegilisele juhtimisele, sest on mõistnud, et just tugev tööandja bränd kindlustab neile tihedas konkurentsis vajaliku värbamisvõimekuse ja kandidaatide valiku. Tugeva tööandja brändiga ettevõtetel on lihtsam värvata, neil on madalamad värbamis- ja tööjõukulud ning väiksem tööjõu voolavus.
See kõik tundub paberil lihtne ja arusaadav, aga kuidas on praktilise poolega? Siin on mõningad nipid, mis aitavad muuta värbamise tulemuslikumaks:
  • Foto: Marit Talunik, Brandem
Allikas: Brandem
Autor: Marie Evart, Brandemi värbamisturunduse spetsialist

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.03.25, 11:43
Kuidas saada kaks ühes – tegus seminar ja meeldejääv loodusmatk?
Sobiva seminariruumi leidmine, mis oleks pealinnast piisavalt kaugel, et pakkuda rahu, kuid samas varustatud kõigi vajalike tehniliste lahendustega, on keeruline leida. Veelgi keerulisemaks läheb paiga leidmine siis, kui peale seminari oleks soov ka mõnus matk korraldada, jalgrattaga sõita või lihtsalt maitsvat toitu nautida. Ent selline koht on olemas – Aegviidu Tervisedepoo just seda kõike pakub.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele