24. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas uut töötajat meeskonda tuua?

Foto: Meeli Küttim
Iga personaliotsingu õnnelik lõpp saabub vaid siis, kui uus töötaja on edukalt sisse elanud. Kui töösuhe algab hästi ja koostöö saab kohe õige suuna, polegi hilisemalt probleeme karta. Kui aga algul jääb midagi „lappama”, on tõenäoliselt probleeme ka hiljem.

Pärnu Konverentside Juhtimislabor „Kuidas meeskonnana õnnestuda”Toimub 7. juunil TallinnasSirje Tammiste esineb ettekandega „Kuidas värbamine õnnestunult lõpuni viia?”Lisaks esinevad Transferwise'i personaliarhitekt Kairi Pauskar, Belbini meeskonnakoolituste eestvedaja Mats Soomre, matkajuht ja elukutseline Nipernaadi Kunnar Karu, koolitaja ja konsultant Aira Tammemäe.Vaata lisainfot ja registreeri SIIN!

Põhjus pole tingimata vales valikus, vaid vales töötaja vastuvõtmises. Värbamist ette valmistades on vaja ette valmistada ka töötaja sisseelamisprogramm. Siinkohal ei kirjuta ma visiitkaartide ja arvuti olemasolust, pigem „pehmest” inimlikust poolest.

Siin on nõuanded, kuidas aidata uus töötaja kohe algusest õigele teele.

Juht peab töötajaga väärtustest rääkima.

Otsene juht võtab uue töötaja vastu ning räägib temaga kõigepealt sellest, millistest väärtustest meeskonnas juhindutakse ja kuidas need igapäevases töös väljenduvad. Just töösuhte algul on vaja uuele inimesele selgitada – kuidas mina juhina soovin, et sa töösse, kolleegidesse, klientidesse suhtud. Milline on hästi tehtud töö, millist pühendumist ma ootan ja kuidas käitume siis, kui asjad ei laabu. Kas eksimine on lubatud, kuidas see kogemuseks muuta.

Sellise jutuajamisega loob juht uuele töötajale arusaama oma juhtimispõhimõtetest ning seeläbi võimaluse koheselt valida sellesse meeskonda sobituv käitumisviis. Päris kindlasti tuleb aeg, kui  töötaja hakkab proovima, kas on ikka kõik nii nagu räägiti. Seepärast on selles jutuajamises vaja väga aus olla. Tühjad sõnad ei maksa midagi.

Juht peab uue töötajaga rääkima igal nädalal.

Esimese kuu jooksul peaks juht uue töötajaga kindlasti rääkima igal nädalal – need võivad olla lühikesed jutuajamised, mis näitavad uuele töötajale, et ta on meeles, tema käekäik läheb korda ja temast hoolitakse. Samuti on tal hea võimalus oma küsimusi esitada ning kahtlustest/kõhklustest rääkida, et need kiiresti vastuse saaksid.

Hiljem, kui töötaja juba ülesandeid saab ja oma tööd järjest enam tegema hakkab, piisab tal teadmisest, et juht on alati olemas, kui vaja peaks minema.

On hea, kui leiaksid aega uue töötajaga rääkimiseks ka kuni katseaja lõpuni kord või kaks kuus, nii saad anda tagasisidet ja veenduda, et kõik laabub. On väga kahetsusväärne, kui uus töötaja ei saa nelja kuu jooksul üldse tagasisidet ja siis katseaja viimasel päeval kuuleb, et ta ei sobi sellele tööle. Tean, et nii on juhtunud.

Meeskond peab uue töötaja vastu võtma.

Kindlasti pole palju kasu sellest, kui uue töötajaga koridori mööda käia ja näidata, et selles toas istub meil see inimene ja selles toas teine. Pigem kutsu meeskond kokku ja anna neile kõikidele võimalus midagi isiklikult omalt poolt öelda. Et uus kuuleks inimeste endi suust – mida nad teevad, kuidas hakkame koostööd tegema, milles mina sind aidata saan, jne.

Väga hea, kui uus töötaja kuuleks ka oma kolleegide hobide kohta – nii on ühisosa leidmine juba lihtne. Uue inimese jaoks on oluline teada headest tavadest, mis sellele meeskonnale omane on – kuidas sünnipäevi peetakse, erimeelsusi lahendatakse, abi pakutakse, kus lõunal käiakse.

Enne inimesed, siis programmid ja seadmed.

Kõigepealt peavad kohtuma inimesed, seejärel võid planeerida aja erinevate eeskirjade, arvutiprogrammide ja muuga tutvumiseks. Hea, kui erinevaid valdkondi tutvustavad erinevad kolleegid. Siis ei pea üks oma tööajast liiga palju uuele pühendama ja võib juhtuda, et töö jääb tegemata. Lisaks aitab uue töötaja õpetamine omavahel tuttavaks saada ja meeskonda sulandumine läheb sujuvamalt.

Kui vähegi võimalik, tehke algul midagi tööväliselt koos. Olen teinud mitmel korral koolitust, mis on olnud uue töötaja esimeseks tööpäevaks. Kõik nad on öelnud, et oli eriti tore kohe kõikidega tuttavaks saada ja kohe tekib tunne, et oled omadega koos. Meeskonnaga ühist koogi söömist või lõunal käimist pole kindlasti keeruline korraldada.

Allikas: http://tammistepersonal.ee/blogi

Sirje Tammiste räägib värbamise õnnestunult lõpuni viimisest pikemalt juba 7. juunil Tallinnas toimuvas Juhtimislaboris „Kuidas meeskonnana õnnestuda”. Sirje teeb läbi ka praktilisi harjutusi, kus saad harjutada, millised peaksid olema vestlused uue töötajaga – mida küsida, kuidas reageerida jne. Vaata lisainfot ja registreeri SIIN.

Allikas: Konverentsid.ee

Autor: SIRJE TAMMISTE, TAMMISTE PERSONALIBÜROO TEGEVJUHT JA KOOLITAJA

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456