Tööõiguse tippspetsialist Heli Raidve andis Personaliuudiste seminaril „Probleemsed töötajad: jõu- ja nõuvõtted nendega toimetulekuks” ülevaate 01.01.2018 jõustuvast tulumaksuseadusest ja juhtis tähelepanu ohtudele tulumaksuvaba summa määramisel.
Uue tulumaksuseaduse ohud
  • Foto: Raul Mee
01.01.2018 jõustuva tulumaksuseaduse muudatuse kohaselt on residendist füüsilise isiku maksuvaba tulu kuus 500 eurot ja aastas 6000 eurot. Aastase brutosissetulekuga kuni 6000 eurot tulumaksu maksmise kohustust ei teki. „Meil küll ei ole astmeline tulumaks, kuid nimetagem uut tulumaksusüsteemi tinglikult trepiks ja maksuvaba tulu summat esimeseks astmeks,” selgitas Raidve.
Teine aste on aastase brutosissetulekuga kuni 14 400 eurot. Siin on maksuvaba tulu summa aastas 6000 eurot (kuus 500 eurot) ja ülejäänud summalt arvestatakse maha tulumaks 20%.
Kolmanda trepiastme kohta ütleb tulumaksuseadus, et maksuvaba tulu summat (6000 eurot aastas) vähendatakse ühe euro võrra (kuid mitte enam kui nullini) 14 400 eurot ületava tulu iga lisanduva 1,80 euro kohta. Sellel pikal trepiastmel on kokku nii üles 1 euro 80 sendi kui alla 1 euro kaupa 6000 astet. Ehk siis:

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele