Kui sa ei ole just Google, kuhu kõik tahavad tööle saada (väidetavalt on Googlesse tööle saamine kümme korda keerukam kui Harvardi Ülikooli sisse saamine), siis tuleb appi võtta nutikus ja mõelda, kuidas püüda kandidaate, kelle pea on puhkuseplaane täis.
Püüa puhkajat! Pane end puhkaja kingadesse ja vii oma tööpakkumised sinna, kus on puhkajad. Miks mitte kasutada sellist loovat lahendust, nagu tegi Biuro mõne aasta eest (saad selle kohta lugeda siin), kui pani oma töökuulutused Stroomi rannas asuvatele riietuskabiinidele. Aga võimalusi on ka teisi, alates roll-up töökuulutustest toitlustusasutustes lõpetades välireklaami ja miks mitte lendlehtede jagamisega.
Panusta Facebookile! Ma ei ütle, et töökuulutused ajalehtedes on surnud – need kõnetavad ka täna teatud sihtrühma. Samas avaldab mõistlik tööandja oma kuulutusi seal, kus on inimesed. Ja me ju teame, et meie inimesed on ninapidi Facebookis, seega kui sind ei ole Facebookis, ei ole sind olemas. Selleks, et jõuda suurema hulga võimalike kandidaatideni, tuleks Facebookis töökuulutust avaldades avaldada see koos jaga-ja-võida-mänguga või kasutada tasulist reklaami teenust.
Kasuta sihtotsingut! Jah, vana hea sihtotsing on see, millega püüda passiivseid, puhkuselainel olevaid kandidaate. Tuntud rahvusvaheline värbamisportaal Monster on oma kasutajate hulgas korraldanud uuringuid ja leidnud, et 70-80% puhkuselt naasvatest inimestest on suurema tõenäosusega valmis töökohta vahetama. Võttes arvesse veel ka nn sinise esmaspäeva sündroomi, millega nii paljud inimesed töönädalat alustavad, võiks järeldada, et just esmaspäevahommikune kõne või e-kiri potentsiaalsele kandidaadile on see, mis suurema tõenäosusega aitab jõuda sobivate kandidaatideni.
Passiivsete kandidaatide leidmiseks on hulgaliselt erinevaid võimalusi. Tuleb lihtsalt olla nutikas, vaadata, mida teised teevad, lisada sellele oma n-ö kiiks ja anda tuld!
Allikas: Helo Tamme blogi
Autor: Helo Tamme, ISS-i personalijuht