• 27.11.17, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupade maha- ja pealelaadimisel tuleb olla tähelepanelik ja hoolikas

"Juhtunud, kuid võinuks juhtumata jääda" on Tööelu portaalis regulaarselt ilmuv rubriik, milles on vaatluse alla võetud üks reaalses elus juhtunud tööõnnetus. Seekordses loos jagame nõuandeid Hollandis juhtunud tööõnnetuse näitel.
Kaupade maha- ja pealelaadimisel tuleb olla tähelepanelik ja hoolikas
  • Foto: pixabay.com
Mis juhtus?
Kogemuste ja väljaõppega veokijuht, kellel on mitu veokijuhi sertifikaati, hakkas tööstusalal maha laadima kaupu.
Ohver lasi oma veoki tagaluugi sõidukist väljaspool asuva ja kahe käega juhitava juhtseadme abil alla. Juhtseadet kasutati nõuetekohaselt. Juhtimissüsteem vastas masinadirektiivi ja ühtlustatud standardite EN 1756-1:2001 ja A1: 2008 nõuetele. Kohe pärast seda kui tagaluuk hakkas avanema, pistis ohver pea laadruumi vaatamiseks laskuva tagaluugi ja furgooni vahele. Sedasi tehes sulges ta uuesti tagaluugi. Juhi pea jäi tagaluugi ja furgooni vahele ning ohver lämbus sündmuskohal.
Tagaluugi uuesti sulgemise põhjus ajal, mil pea oli tagaluugi ja furgooni vahel, on teadmata. Arvame, et ohver taipas, et unustas oma kahveltõstuki kliendi juurde, ja üritas selles veenduda. Ta ei mõistnud tagaluugi sulgemisel, et tema pea on endiselt tagaluugi ja haagise vahel.
Oleme hoolimata tunnistajate puudumisest suutnud selgitada välja veokijuhi käitumise – seda tänu kohapealsele turvakaamerale.  
Miks juhtus?
Veokijuhi pea jäi furgooni ja tagaluugi vahele lõksu. Ohver hukkus kohapeal lämbumise tõttu. Ohver pistis pea kaubaruumi vaatamiseks furgooni ja tagaluugi vahele. Ohver sulges kaubaruumi vaadates uuesti tagaluugi.
Sõltumata kahe käega juhitava juhtimisseadme nõuetekohasest kasutamisest oli endiselt olemas pea ohutsooni seadmisega seotud risk. Tegu oli teadlikkuse ja isikliku käitumise probleemiga. Seda tüüpi õnnetuste vältimiseks on vajalik teavitustegevus ja omavahelise suhtlemise julgustamine.
Isegi siis, kui seadusega kehtestatud nõuetele vastavaid masinaid kasutavad kogemustega juhid, on endiselt olemas õnnetuse oht, kuna suure töökoormuse tõttu unustatakse töötada vastavalt juhenditele ja teadmistele.
Allikas: Tööelu.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.04.25, 12:53
Tugevda oma meeskonnavaimu ühisüritustel Ida-Virumaal
Ühisüritused väljaspool kontori- või teenindusruume on hea võimalus üksteist paremini tundma õppida ning omavahelist koostööd toetada. Ettevõtte suvepäevad või meeskonnakoolitus koos kevadrännakuga Eestimaa looduses, sportlikult aktiivsed tiimimängud või ajurünnakud ühisel maitsval õhtusöögil aitavad luua ühtekuuluvustunnet ja tugevdavad meeskonnavaimu. Miks mitte vahelduse mõttes võtta ette teekond Ida-Virumaale, kus ootab palju põnevat ja ainulaadset!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele