Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Strateegiline tööjõu planeerimine Saksa ettevõtetes
Saksa väikese ja keskmise suurusega ettevõtted tegutsevad olukorras, mida iseloomustavad demograafilised muutused, globaliseerumine, tehnoloogia ja kiiresti muutuv tööturg.
Foto: pixabay.com
Demograafiliste muutuste tõttu on väikese ja keskmise suurusega ettevõtetel raske töötajaid leida, eriti oskustöölisi. Pooled Saksa ettevõtjad kurdavad oskuste puuduse üle ja võitlus noorte talentide pärast muutub üha tulisemaks. Samal ajal mõistavad ettevõtted kogenud töötajate väärtust ja rakendavad meetmeid, millega oleks võimalik ära kasutada vanemate töötajate teadmisi ning andeid. Globaliseerumine suurendab tootmisprotsesside kulusid ja raskendab sobilike töötajate leidmist, kel oleksid teadmised ning pädevus. Tehnoloogia areng põhjustab ka teadmiste lühema „säilivusaja”. Oskusteave ja võime rakendada uusi teadmisi eesmärgile suunatud ning uuenduslikul viisil, on edu saavutamiseks väga tähtis. Ettevõtted peavad üha kiiremini kohanema muutustega ning oma tooted või protsessid sellest lähtuvalt üle vaatama. Selleks, et säiliks suutlikkus olla uuenduslik ja konkurentsieelisega, vajavad väikese ning keskmise suurusega ettevõtted sobivaid töötajaid. Lahendust võib pakkuda personalitöö arenemine ja eriti strateegiline tööjõu planeerimine.