Seoses saabuvate külmadega kerkib nii mõnelgi töökohal õhku küsimus, kas töötajad on kohustatud siseruumides töötades ekstreemset külma taluma. Kas on õigusakti, mis sätestaks töökohale maksimaalse ja minimaalse temperatuuri? Lugeja küsimusele vastab spetsialist!
Lugeja küsib: Olen klienditeenindaja. Kas võin teha tööd siseruumis, kus on ainult 10 kraadi sooja? Kas on mingi piir, alla mille ei ole töötaja kohustatud tööle minema, kui ei tagata soojemat töökeskkonda?
Vastab tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant Indrek Avi
Õigusaktides ei ole sätestatud õhutemperatuuri numbrilist väärtust, mille tõttu võib siseruumides töötamisest keelduda. Sellele vaatamata peab tööandja rakendama abinõusid, et vältida riski töötaja tervisele või selle riski võimalikult madalale tasemele viimiseks.
Siseruumide töökohtadel peab õhutemperatuur ja -niiskus ning õhu liikumise kiirus olema tööülesande täitmiseks sobiv ja tagada tuleb töökohtade varustatus värske õhuga. Kuna inimese soojusliku mugavuse määravad muuhulgas töö füüsiline koormus ja kasutatav riietus, tuleb sobiva õhutemperatuuri määramisel nendega arvestada. Meie kogemustest lähtuvalt on siseruumides talvisel aastaajal klienditeenindaja alalisel töökohal optimaalne õhutemperatuur 19-23 °C, minimaalselt 18 °C, lühiajaliselt 17 °C. Mida erinevam on töökeskkonna õhutemperatuur optimaalsest, seda suurem on töötaja terviserisk ja tõenäosus haigestumise tõttu töölt eemal viibida. Töökeskkonna paremaks muutmise kavandamisel tuleb eelkõige konsulteerida töötajatega, sest sobilikku töökeskkonda kujundatakse ju neile.
Töötajal on õigus nõuda tööandjalt töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele vastavaid töötingimusi. Tööandja peab tagama nõuete täitmise igas tööga seotud olukorras. Kui leiate, et tööülesannete täitmine seab ohtu teie tervise, on teil õigus tööst keelduda või töö peatada. Sellest tuleb viivitamata teavitada tööandjat või tema esindajat. Kui olete tööandja poole korduvalt pöördunud ja rakendatud abinõud ei taga ohutust, on teil õigus pöörduda tööinspektori poole. Meie kontaktid on leitavad koduleheküljelt
www.ti.ee.
Selgituse aluseks on töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 6 lõige 2 ja 4; § 12 lg 1; § 14 lõige 5 punkt 1, 4 ja 7.
Seotud lood
Äripindadele koristus- ja hooldusteenuse tellimine võib esmapilgul tunduda lihtne, sest teenusepakkujaid on mitmeid ning valik on suur. Siiski tasub partneri valikul kaaluda kindlaid tegureid, mis tagavad tööruumide puhtuse ja kvaliteetse tulemuse ning samas säästavad hoolduskuludelt. Pikaajalise kogemusega HK Puhastus toob välja viis soovitust, mis aitavad leida sobiva koristuspartneri ja hoida tööruumid alati korras.
Viimased uudised
Mis on meelerahu tagala audit? Suhtlemispsühholoogia koolitaja Aira Tammemäe selgitab
Hetkel kuum
Kuidas CVde laviinis ellu jääda?
Tagasi Personaliuudised esilehele