Autor: Eliisa Matsalu • 23. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Avatud kontorid suhtlemist ei soosi

Foto: Craig Robinson, Scanpix/Panthermedia
Kuigi uued ja modernsed avatud kontorid on tihtipeale disainitud eesmärgiga lihtsustada töökaaslaste vahelist kommunikatsiooni, näitavad uuringud risti vastupidiseid tulemusi.

Väljaanne The Conversation kirjutab, et uue uuringu järgi suhtleb avatud kontoris 73% töötajatest oma kolleegidega näost-näkku vähem kui nad tegid seda kinnisemas kontoris. Samal ajal tõusis nende e-kirjade ja ka sõnumite saatmine teineteisele lausa 67% võrra.

Uuringu tegemisel kasutati erinevaid elektroonilisi vidinaid ja mikrofone, et jälgida töötajate suhtlemisviise. Samuti jälgiti e-kirjade saatmisi.

Varem on uuringutega kindlaks tehtud, et avatud kontorid raskendavad töötajatel keskendumist, mistõttu kannatavad ka nende töö tulemused.

The Conversation kirjutab, et teoreetiliselt on avatud kontoritel hea mõte, kuna sotsiaalne keskkond mängib suurt rolli juba kasvõi inimeste motiveerituses teha head tööd. Paraku on uued uuringud näidanud, et mida raskem on inimestel keskenduda, seda vähem soovivad nad ka suhelda.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456