• 12.09.18, 11:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tegelikult teenitav netotöötasu on kasvanud aastaga vähem kui palgaootus

Aastaga on noorte netopalgaootus kasvanud üle 100 euro – 1473 eurolt 2017. aastal 1585 euroni tänavu. Kasvanud on ka kooli kõrvalt töötavate tudengite netotöötasu, mis oli 2017. aastal 827 eurot kuus ja 2018. aastal 889 eurot kuus, selgus Instari värskest uuringust.
Tegelikult teenitav netotöötasu on kasvanud aastaga vähem kui palgaootus
2018. aastal soovib 53% tudengitest teha erasektoris palgatööd, 20% töötada avalikus sektoris ja 22% soovib olla ise enda tööandjaks. Kolmandas sektoris soovib töötada 2% vastanutest. „Iga aastaga on kasvanud huvi iseendale tööandjaks olemise ja paindlike töövormide vastu ning me näeme selle trendi jätkumist,“ kommenteeris tulemusi tööandja brändingu agentuuri Instar juhht Kersti Vannas.
2018. aastal on tudengite hinnangul kõige olulisemaks töökohavalikut mõjutavaks teguriks ettevõttepoolne töötajate võrdne ja aus kohtlemine. 83% tudengitest pidas seda tegurit 45 teise teguri seast kõige olulisemaks. 2010. aasta olulisim valikukriteerium oli huvitav ja arendav töösisu ning võrdne kohtlemine oli alles neljandal kohal.
Tudengitest juba 11% on kooliajal leidnud endale sobiva töö. Samas suur osa (38%) noortest pole kindel, kas nad leivad pärast kooli lõpetamist oma ootustele vastava töö. Kõige enam soovitakse leida erialast tööd Eestis, kuid 40% tudengitest oleks väga huvitatud erialasest tööst välismaal.
Tööotsimisel ja tööandja kohta info hankimisel, peab 93% vastajatest oluliseks kanaliks tööandja kodulehte. Järgnevad interneti töövahenduskeskkonnad ja praktikaprogrammid. 80% noortest eelistab kasutada sotsiaalmeediat tööandjate kohta info hankimiseks.
„Kui tööandja ei ole sotsiaalmeedias, siis teda noorte silmis ei eksisteeri, sest ta ei jää oma pakkumistega noorte infovälja. Ettevõtted, kes soovivad noori värvata, peavad omama nii head karjäärilehte, videosisu ja seda sotsiaalmeedias jagama. Selleks, et olla edukas, tuleb tunda oma sihtrühma ja olla õigel ajal õiges kohas,“ ütles Vannas.
Kõrgkoolide tudengite tööandja maine uuringus osales 5400 üliõpilast majanduse, infotehnoloogia, ehituse, humanitaar, inseneri, logistika ja teistelt bakalaureuse, magistri- ja doktoriõppe erialadelt 16 Eesti kõrgkoolist. Uuringut viiakse läbi alates 2010. aastast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 17:11
Kuidas saada kaks ühes – tegus seminar ja meeldejääv loodusmatk?
Sobiva seminariruumi leidmine, mis oleks pealinnast piisavalt kaugel, et pakkuda rahu, kuid samas varustatud kõigi vajalike tehniliste lahendustega, on keeruline leida. Veelgi keerulisemaks läheb paiga leidmine siis, kui peale seminari oleks soov ka mõnus matk korraldada, jalgrattaga sõita või lihtsalt maitsvat toitu nautida. Ent selline koht on olemas – Aegviidu Tervisedepoo just seda kõike pakub.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele