• 14.09.18, 11:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keskmine palk ei muuda töötajat lojaalseks

Palgainfo Agentuuri ja CVKeskuse tööturu- ja palgauuringust selgub, et töötajate lojaalsuse tagamisel on valdkondade lõikes enam kui kahekordsed palgakäärid, kusjuures keskmisest palgast piisab lojaalsuse tagamiseks vaid neljas valdkonnas.
Keskmine palk ei muuda töötajat lojaalseks
  • Foto: GraphicStock
Kui IT-sektoris tuleb töötaja lojaalsuse tagamiseks pakkuda 2339 eurost brutokuupalka, siis elektri ja gaasivarustuse sektoris maksab lojaalsus 2151 eurot ning pangandus- ja kindlustussektoris 2128 eurot kuus. Majutus ja toitlustussektoris piisab aga 1143 euro suurusest palgast kuus. Haridussektoris maksab lojaalsus aga 1221 eurot.
Kui vaadata sektorite keskmisi palkasid, piisab töötaja lojaalsuse tagamiseks keskmisest palgast vaid neljal tegevusalal: pangandus-, riigi- (seal hulgas kohalik omavalitsus), tervishoiu- ja haridussektoris. Panganduses oli lojaalsete töötajate keskmine brutotöötasu 64 eurot valdkonna keskmisest töötasust madalam. Riigisektoris oli sama näitaja 63 eurot, tervishoius 88 eurot ja haridussektoris 40 eurot. Tänavu teises kvartalis oli keskmine brutopalk 1321 eurot kuus.
Ametirühmade lõikes küsivad lojaalsuse eest kõige kõrgemat hinda juhid (2260 eurot) ja valdkonna- ning projektijuhid (2203 eurot). Tippspetsialistide lojaalsuse tagamiseks tuleb tööandjal pakkuda 1692 euro suurust brutokuupalka, esmatasandi juhtidele tuleb välja käia 1610, oskustöölistele 1360, seadme ning masinaoperaatoritele 1321 ning lihttöölistele 923 eurot.
Palk ei tähenda lojaalsust
„Hea palk on töövõtjatele oluline, kuid ei tähenda automaatselt veel töötaja lojaalsust. Varasemad uuringud on näidanud, et suur osa töötajatest on valmis vahetama tööandjat ka teiste tingimuste pärast, isegi kui palganumber jääb samaks – näiteks ei korva hea palganumber pikaajaliselt kehva juhtimiskvaliteeti või rahulolematust meeskonnaga,“ kommenteeris uuringut Eesti suurima tööportaali CVKeskus Baltikumi kommunikatsioonijuht Henry Auväärt. „Töötajad peavad igapäevaselt tunnetama, et nende töö on oluline ja neid väärtustatakse ning tunnustatakse tehtud töö eest.“
Töötajate lojaalsust hinnati mitme küsimuse põhjal – kuivõrd aktiivne on töötaja tööturul, kas ta on kandideerinud teistesse ettevõtetesse tööle ja plaanib lähiajal töökohta vahetada ning kui pikka staaži oma praeguse tööandja juures kavandab.
Maikuus korraldatud töötajate uuringus osales kokku 9067 inimest, neist 86% ehk 7811 oli aprillis tööga hõivatud, 14% ei töötanud.
* Artikkel on ilmunud Äripäevas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 17:36
Kuidas täpse tööajaarvestusega aja- ja rahapõletamist vältida?
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele