Autor: Silver Toompalu • 9. juuli 2020

Kuidas Excelis puhkusepäevi arvutada?

Päris tihti on minult Exceli koolitustel küsitud, kas Exceliga saaks kuidagi arvutada puhkusepäevi – ja ikka nii, et nädalavahetused arvestame sisse ja riigipühad välja. Lühike vastus on – jah, saab. Kuidas, sellest saad lugeda järgnevast loost.

Esmalt veidi eeltööd – riiklikud pühad

Et meie puhkusepäevade arvutamise valemid oskaks arvestada Eesti riiklike pühadega, peame need andma tabelis andmetena ette. Kuigi enamik meie riiklikest pühadest on seotud kindla kuupäevaga, siis on ka mõned nn liikuvad pühad. Esimeste puhul oleks üsna lihtne kirjutada ka lihtsalt valem, mis iga aasta jaoks vastavad kuupäevad tuletaks, liikuvate pühadega on aga veidi keerulisem – kuidas panna kirja näiteks valem, mis leiaks „esimese täiskuu pühapäeva pärast kevadist pööripäeva“ (nii määratakse ülestõusmispühade esimene püha)? Kuigi vastavad kuupäevad oleks arvutuslikult leitavad, läheme praegu siiski lihtsam vastupanu teed ja anname vastavad kuupäevad nimekirjana ise (igal aastal) ette.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456