Tehisintellekt aitab täiskasvanuõpet arendada, ent sisaldab ka teatud ohte
Masinapõhine tehisintellekt on olnud erinevates vormides olemas juba pikka aega, aga tänu kasvavale võimekusele on sellest just nüüd hakatud aina enam rääkima. Kuidas aga tehisintellekt koolitajaid ja õppureid aitab ning kas see võiks ära napsata inimeste töö?
Kas õppija usaldus koolitaja vastu kasvaks või kahaneks, kui ta teaks, et koolitaja koostab tagasiside ChatGPT abiga? Foto: Pixabay
Tehisintellektist ja selle võimalustest täiskasvanukoolituse kontekstis arutlesid Äripäeva raadiosaates „Õppetund“ saatejuht Katre Savi eestvedamisel täiskasvanute koolitaja ja Euroopa täiskasvanuhariduse veebikeskkonna EPALE Eesti keskuse juht Georgi Skorobogatov ja Tallinna Ülikooli kultuuriandmete analüüsi teadur ja Datafigure'i koolitaja Andres Karjus.
Ideaalses maailmas tahaksime kõik elada ja töötada keskkonnas, kus kõigiga võimalikult palju arvestatakse ja ainuüksi inimeste heaolu – nii kollektiivse kui individuaalse – poole püüdlemine ongi juba iseenesest oluline eesmärk. Päris elu on ideaalist kahtlemata kaugel, mistõttu keskendubki käesolev artikkel sellele, miks on võrdsuse ja mitmekesisuse poole püüdlemine ka majanduslikult mõistlik teguviis.