Viimasel ajal oleme üle Eesti värvanud suuremas mahus uusi töötajaid. Uute töötajate väljaõpe on aga ärikriitilise tähtsusega, mida aitab tagada just e-õppe lahendus. Õpihaldussüsteem on meie jaoks olnud ja on ka tulevikus väga tähtis tööriist töötajate pädevuse tagamisel.
Kuidas sai alguse Euronicsi Akadeemia
Arusaam, et mitmepäevaste klassiruumi stiilis koolituste efektiivsus ei vasta enam meie ootustele, jõudis meieni mõni aasta tagasi. Lahendusena nägime koolitusvideote tootmist. Videod on korduskasutatavad ja säästavad märkimisväärselt õppele kuluvat aega. Uuringute järgi vaatavad töötajad lühikesi juhendavaid klippe 75% suurema tõenäosusega, kui loevad trükimaterjale. Samal ajal kerkis küsimus, kuhu paigutada videod nii, et neid oleks lihtne leida ja vaadata. Ning kuhu talletada koolituste statistika. Üsna ruttu sai selgeks, et on vaja juurutada õpihaldussüsteem, mida hakkasime kutsuma Euronicsi Akadeemiaks.
Tulles praegusesse hetke, saame tagasivaatavalt öelda, et senine teekond ei ole olnud sugugi lihtne. Öeldakse, et harjumuse loomiseks kulub 21 päeva. Meie kogemus näitab, et harjumuste kujundamine on pidev protsess. Koolitusvaldkonnas on see igati loomulik nähtus, nagu on ka elukestva õppe mõiste täiskasvanute hariduses.
Praeguseks oleme jõudnud olukorda, kus ligikaudu 70% koolitustest toimub läbi Euronicsi Akadeemia. Kasutame väga suures mahus õpiampsude stiilis videokoolituste formaati, mille kaudu tagame müügipersonali baasteadmised.
Nagu juba mainitud, on vajadus eriti aktuaalne just uute töötajate puhul. Kutsume neid ABC-koolitusteks, mis aitavad näiteks aru saada, millist tüüpi mahlapressi kliendile soovitada (kas kiiret või aeglast), kuid ei vasta küsimusele, millist konkreetset mudelit pakkuda.
Mudelipõhised teadmised tagame läbi interaktiivsete koolituste (teksti, skeemide, visuaalsete materjalide ja töötaja kaasamise kombinatsioon), mis avatakse töötajale õpihaldussüsteemis pärast ABC teadmiste omandamist ja tasemetesti sooritamist. Lisaks toetame müügipersonali teadmisi ka meie partnerite korraldatud veebiseminaride ja kaupluses kohapealsete lühikoolituste abil. Seda kõike haldame ja pakume läbi Euronicsi Akadeemia, sest selliselt on meil ülevaade iga töötaja koolituste läbimise statistikast ja tänu sellele oskame planeerida edasisi samme.
Väljaõppeprotsess
Uue müügitöötaja intensiivne väljaõppeprotsess töökohal kestab kaks kuud. Selle käigus läbitakse kõik e-õppe koolitused. Seejuures toetab uut müügikonsultanti kogenud kolleeg tuutori rollis. Järgime standardiseeritud väljaõppeprotsessi, et kõik olulised teadmised saaksid edasi antud igas üksuses ühtemoodi. Selle aja jooksul läbitakse 45 tunni jagu toodete ja teenuste teemalisi koolitusmaterjale e-õppe vormis. Teadmiste jooksev täiendamine ja värskelt turule toodud toodete tundmaõppimine on aga pidev protsess, millega tuleb taas appi õpihaldussüsteem.
Selge on see, et koolitusmaterjali läbilugemine ei võrdu teadmiste pikaajalise talletamisega mällu. Väidetakse, et ligi 90% infost läheb meelest, kui me ei kasuta seda infot lähima 30 päeva jooksul. Seetõttu lähtume koolitusmaterjalide koostamisel töötajate igapäevaelus aset leidvatest olukordadest ja pakume koolituste näol tööriistu, et oma tööd võimalikult hästi teha. Tööriistad saab kasutusse võtta juba järgmises klienditeeninduse situatsioonis ja seeläbi korrata värskelt läbitud koolitusteemat.