Töötajate kokkupuutumine allergeenidega töökeskkonnas põhjustab peavalusid, silmade kipitust ja hingamisraskusi ning vähendab oluliselt tööviljakust. Mida teha, kui kahtlustad, et töötajate tervisehäireid võivad põhjustada allergeenid?
- Mida teha, kui tööruumide õhk tekitab peavalu ja ajab aevastama? Foto: pixabay.com
Lugeja kirjeldab, et pärast uutesse tööruumidesse kolimist on osa töötajaid hakanud kaebama peavalusid ja silmade kipitust ning hakanud sagedasti aevastama. Kahtlustan, et tööruumide õhk põhjustab töötajatele nimetatud sümptomeid, kuid käegakatsutavaid tõendeid ei ole. Mida peaksin tööandjana tegema, et ruumide rendileandja midagi ette võtaks?
Vastab tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant Indrek Avi: Aevastamine ja silmade kipitus võib olla seotud töötajate kokkupuutega kontoriruumide põrandakattematerjali, siseviimistlusmaterjali või sisustuses või puhastusvahendites ja lillede õietolmus leiduvate allergiat tekitavate ainete ehk allergeenidega. Allergiat võivad tekitada ka hallitusseened. Ühel töötajal immuunsüsteemi teatud liiki ülitundlikkust tekitav aine ei pruugi teisele töötajale allergiat tekitada, mis teeb töökeskkonna allergeenide väljaselgitamise keerukaks.
Allergeenid võivad tekitada töötajatele tervisekahjustusi ja vähendavad oluliselt tööviljakust, seetõttu on tööandja huvi ja kohustus tarvitusele võtta abinõud. Alustada tuleks allergiat põhjustavate ainete väljaselgitamisega. Tervisekaebustega töötajad tuleb suunata töötervishoiuarsti juurde ning tutvustada arstile nende töökohta ja töökorraldust. Töötervishoiuarst määrab vajalikud terviseuuringud, hindab terviseseisundit ja töökeskkonna või töökorralduse sobivust töötajale. Kui töökeskkonnas esinevad allergeenid on selgunud, teeb arst tööandjale ettepanekud töökeskkonna või töökorralduse muutmiseks.
Seejärel võib tööandja korraldada lisaks töökeskkonna õhuanalüüsid, et määrata allergiat tekitavate ainete paiknemist ruumides. Näiteks linnaõhus lenduv tolm, sealhulgas õietolm võib levida tööruumidesse puhastamata ventilatsioonitorustike või ventilatsioonisüsteemi saastunud filtrite tõttu. Rendileandjaga tuleks kindlasti rääkida, et ruumidest on leitud allergeene. Kui ruumiõhus leiduvate allergeenide allikaks on hooldamata ventilatsioonisüsteem või muu rendileandja kohustuste hulka kuuluv, tuleb sellele tähelepanu juhtida ja nõuda tingimuste parendamist. Lahenduseta jäävatel juhtudel tasub vahetada tööruume, sest sümptomitega vaevlevad töötajad ei ole rahul, töö on häiritud ja nende tervisekahjustused võivad süveneda.
Tööandjal võib kutsuda ettevõttesse tööinspektsiooni töökeskkonna konsultandi, kes saab teha soovitusi ja ettepanekuid töökeskkonna parendamiseks. Selleks palume saata e-kiri sooviga aadressile [email protected].
Seotud lood
Töö- ja turvajalatseid tootva Soome ettevõtte Sievi Jalkine OY Baltikumi müügijuht Ülar Verev ütleb, et väga paljudes valdkondades on oluline pöörata igapäevatöö käigus tähelepanu töötajate turvalisusele ja ka sellele, milliste omadustega töö- või turvajalatseid kantakse.
Enimloetud
6
Paradoksaalselt on just n-ö inimlikud oskused need, mis lähevad digiajastul üha enam hinda.
Viimased uudised
Paradoksaalselt on just n-ö inimlikud oskused need, mis lähevad digiajastul üha enam hinda.
Täiendatud! Keldo: võõrtööjõukvooti saaks kahekordistada
Hetkel kuum
ABB kogemus: lahkunud töötaja asendamine maksab ligi 30% ametikoha aastapalgast.
Kasuta soolise palgalõhe mõõtmise kalkulaatorit - palgapeegel
Kuidas avatari ehk digiteisikut tööle vormistada?
Tagasi Personaliuudised esilehele