1. Veendu, et sinu inimesed saavad aru, miks nad ekspeditsioonis kaasa teevad
Ambitsioonikate eesmärkide saavutamine on katsumusterohke ja põnev teekond, mitte ajutine kõrvalekalle. Ja edukuse taga seisab suuresti asjaosaliste arusaam selle reisi mõttekusest. Mida me õieti saavutada tahame? Mis kasu sellest maailmale sünnib? Kas inimesed saavad aru oma töö ja suurema eesmärgi seostest, oma panusest kogu loos? Kas tegevus toetab ka enesearenguga seotud huve? Need on küsimused, mille õhku rippuma jätmine võib maksta pühendumise.
2. Taga meeskonna psühholoogiline turvatunne
Ettevõtlik mõtteviis ja valmidus takistusi ületada on võimalikud ainult siis, kui valitseb julgus küsida, tagasisidet anda ja saada ning eksimustest rääkida. See ei olegi nii elementaarne, vaid nõuab juhilt pidevat taasloomist ja kinnitamist.
Meie aju otsmikupiirkond, mis vastutab muuhulgas loova mõtlemise, probleemide lahendamise lahenduse, tähelepanu suunamise, huumorisoone ja enesedistsipliini eest, töötab täisvõimsusel eelkõige turvalises ja meeldivas keskkonnas, kus ei ole kohta hirmul ega ärevusel. Seega pole ime, et Google’i edukaimate meeskondade võtmekriteeriumiks on just psühholoogiline turvatunne.
3. Tõsta eksimused püünele
Üks psühholoogilise turvatunde märke on asjaolu, et inimesed ei karda ega varja eksimusi. Vaid nii on võimalik neist kasu lõigata. Eks tegemist ole omamoodi loomuvastase olukorraga, sest ebaedu tekitab meis muidu automaatselt frustratsiooni. Tahaks ebameeldivuse pigem kiirelt unustada, juhina ka hukka mõista. Aga stopp! Viltuminekud on tegelikult väärtuslik sisend. Viga tasub tähelepanelikult ja uudishimulikult ette võtta, sest edutegemine siit alles algab. Nii nagu evolutsioon on suures plaanis teekond üllatustest, kohanemistest ja koostööst (mitte põgenemisest ja võitlemisest), on seda miniversioonis iga muutusteprotsess.
4. Juuri välja „jah, aga …”
Tõhusaim viis tekitada trotsi ja vastupanu, on kasutada „jah, aga …” käike. Lihtne ja levinud lõks.
Jah, sinu mõttel on jumet, aga see ei ole teostatav.
Kui eesmärk on tegelikult ergutada inimeste initsiatiivi, teotahet ja vastutustunnet, siis harjuta sisse hoopis „jah, JA …” suhtlusmaneer.
Jah, sinu mõttel on jumet, ja nüüd võiks selgitada, mida selle teostamine täpsemalt tähendab.