Iga amet on selline, nagu töötaja enda jaoks välja mõtleb ja selle järgi tegevust plaanib. Üks ja sama amet võib ühele olla väga põnev ja teisele väga igav või väheste võimalustega rakendada palju oma uuenduslikke lahendusi.
Mul on ettekujutus personalitööst kui väga mitmekesisest ametist, millel on kohati hägus piir teiste ametitega. Personalijuht on justkui hunt Kriimsilm vähemalt üheksas ametis: strateegia looja ja juht, aga ka värbaja, dokumendihaldur, jurist, turustaja, reklaamimeister, käehoidja, ürituste korraldaja, nõustaja, coach, koolitaja, arendaja, töökeskkonna korraldaja, hankija, raamatupidaja, palgaarvestaja jne. Kõiki neid rolle täites võib personalijuht olla strateeg ja uuendaja, leides uusi lahendusi, tuues organisatsiooni uusi teadmisi ja arusaamu, samuti sõnastab ta väga hästi toiminguid ja vormistab dokumente. Kes kujundab personalitöö rollid organisatsioonis? Kes ütleb juhtidele, mida personalitööst oodata ja kuidas organisatsioon seeläbi areneb? Eks ikka personalijuht ise oma ambitsioonide, kire ning ettevalmistuse ja arenguvalmiduse järgi.
Seotud lood
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.