Ettevõtte ja tööpakkumise olulise info ja tööandja väärtuspakkumise esiletoomiseks on kampaanialeht parim vahend. See annab hea võimaluse kandidaadi veenmiseks ja näitamaks, et just sinu ettevõte on tööotsija jaoks õige tööandja.
Kampaanialeht on eraldiseisev veebileht, mis sisaldab veenvaid elemente, nagu tähelepanu haarav pealkiri, pilkupüüdev visuaal, milleks võib olla pilt või video, sihtrühmale korda minevad ja usaldusväärsust loovad elemendid jms. Kõik kampaanialehel olevad elemenid püüavad viia lehe külastaja lähemale soovitud tegevuse sooritamisele. See tegevus võib olla kasuliku materjali allalaadimine, registreerimine üritusele, kasutajakonto loomine, demonstratsiooni aja kokkuleppimine või midagi muud.
Värbamisel kasutatavad kampaanialehed on loodud vaid ühel konkreetsel eesmärgil: leida õige talent ja panna ta kandideerima.
Selle eesmärgi saavutamisel on väga oluline tuua esile ainult oluline info ja eemaldada kõikvõimalik müra, mis võib potentsiaalset kandidaati soovitud tegevuse sooritamise juures häirida või takistada.
Potentsiaalne kandidaat võib kampaanialeheni jõuda mitme erineva kanali kaudu: näiteks klõpsates sotsiaalmeedias nähtud vakantse positsiooni reklaami peal või hoopis töökuulutusel. Idee on selles, et kõik kanalid, kus kuulutatakse tööpakkumise kohta, viivad kampaanialehele, kus tutvustatakse vaba positsiooni sügavuti.
Inimeste tähelepanuvõime on üha vähenemas: keskmine tähelepanuvõime on 8 sekundit ja keskmisel veebilehel loetakse ainult 28% sõnadest (statisticbrain.com). See tähendab, et kampaanialeht peab püüdma potentsiaalse kandidaadi pilku ja äratama piisavalt huvi esimese 8 sekundi jooksul, et ta jätkaks lugemist. Aga isegi kui tähelepanu on saavutatud, loeb kandidaat enamjaolt üksnes veerand kampaanialehel olevast sisust.
Kuigi need numbrid ei kõla just paljutõotavalt, on olemas kampaanialehtede koostamise parimad praktikad, mida järgides on võimalik saavutada seatud eesmärk.
1. Tea, kuhu oluline informatsioon paigutada
Enne kui potentsiaalne kandidaat on valmis täitma kontaktvormi ja saatma oma andmed värbajale, heidab ta pilgu üle kogu ekraani. Ekraanil nähtav sisu aitab vaatajal aru saada, millist tegevust teha järgmisena. Nii pea kui vaataja on kogu ekraanil olevale sisule pilgu peale heitnud, tuleks lisada call-to-action-nupp ehk tegevusnupp. Kus aga peatub esimesena vaataja pilk ja kus viimasena?
Tuleb välja, et inimesed alustavad veebilehe sisu vaatamist ülevalt vasakust nurgast ja lõpetavad all paremal, liikudes silmadega mööda siksakjoont. Kuulus ajalehtede disainer Edmund Arnold, keda kutsutakse ka tänapäevase ajalehe disaini isaks, nimetas sellist naturaalset pilgu liikumist Gutenbergi mustriks.
See printsiip illustreerib, kuidas inimese pilk liigub vasakult ülevalt diagonaalis alla, kuni jõuab parema nurgani. Elemendid, mis on diagonaalse joone peal, saavad enim tähelepanu. See tähendab, et joonele ja selle vahetusse lähedusse tasub lisada kandidaadile enim huvi pakkuv informatsioon, näiteks tööandja eristuv väärtuspakkumine. Diagonaali lõpus on õige hetk kandideerimiseni viiva nupu esitamine, kuna just sel hetkel on lugeja valmis sooritama soovitud tegevust – kandideerima. Vastupidi – elemendid, mis asuvad väljaspool joont, saavad vähem tähelepanu. Just sinna piirkonda tuleb lisada vähem oluline info positsiooni ja kandideerimise kohta.
2. Mida vähem, seda parem
Kandidaadile informatsiooni edastamisel tuleb alati lähtuda printsiibist, et mida vähem, seda parem. See käib kõikide kampaanialehel olevate elementide kohta, kuid erilist rõhku tasuks panna kandideerimisvormile. Mida vähem väljasid on vormil, seda suurema tõenäosusega on kandidaat valmis vormi täitma. Küll aga tuleb kandideerimisvormi koostamisel veenduda, et kogu oluline info saaks kandidaatidelt küsitud.
Värbamisagentuuris Brandem korraldasime värbamiskampaania professionaalsete tööriistade masinate müügi ja hooldusega tegelevale Eesti ettevõttele Stokker. Kampaania käigus otsisime Stokkerile laotöötajaid. Profiili põhjal lisasime kampaanialehele kandideerimisvormi ainult kahe väljaga. Küsisime kandidaadilt tema nime ja telefoninumbrit, kuna rohkem informatsiooni esimeseks kontaktivõtmiseks vaja ei olnud. Värbamiskampaania tulemusena kandideeris läbi kampaanialehe 98 inimest, kellega personaliinimene sai ühendust võtta ning lisainfot kogemuse ja isiksuse kohta küsida.
Samuti tasuks kampaanialehelt eemaldada navigatsiooniriba, kuna kampaanialehe eesmärk on panna huvitunud kandidaat kandideerima. Selles kontekstis on navigatsiooniriba ebavajalik müra, mis viib kandidaati kaugemale soovitud tegevuse sooritamisest ehk kandideerimisest.
3. Muuda tekst lihtsasti loetavaks
See punkt võib kõlada iseenesestmõistetavana, aga ajastul, kus keskmisel veebilehel loetakse ainult veerand kogu kirjapandud tekstist, tuleb aidata vaatajal teksti lugemist lihtsustada. Teksti liigendamine aitab kandidaadil tekstist kiiremini aru saada ja suunata tähelepanu vaid kõige olulisemale.
Kõige tähtsam informatsioon tuleks esile tuua suures kirjas rasvaselt ja seejärel iga vähem olulisem infokild üha väiksemas kirjas. Kus võimalik, tasub kasutada alampunkte, ikoone ja võimalikult lühikesi tekstilõike, et hoida lugeja haaratud.
4. Tutvusta töökeskkonda ja tulevast kollektiivi
Hea viis potentsiaalsele kandidaadile töökeskkonna ja kollektiivi tutvustamiseks on lisada tööandja video kampaanialehele. Video annab võimaluse jäädvustada kõige lähedasemalt päriselu ja näitab tegelikku töökultuuri ettevõttes. Potentsiaalne kandidaat saab näha kollektiivi ettevõtte taga ja ta saab hoopis parema arusaama, kas ja kuidas tema võiks sellesse meeskonda sobituda.
Kandidaadid soovivad näha videos oma tulevast otsest ülemust 2,5 korda rohkem kui pelgalt ülevaadet ettevõttest (Lighthouse Research & Advisory). Hea viis juhi näitamiseks on video või pilt. Brandemi kogemusel tehakse kolmandik kogu kampaanialehe klikkidest just videol. Video abil saab kiiremini infot kandidaadile edasi anda ja see muudab info tarbimise tunduvalt lihtsamaks.
Kui tööandja pöördumisvideot võimalik teha ei ole, siis kampaanialehte koostades võib lisada lehele vahetu ülemuse tsitaadi koos pildiga. See annab hea võimaluse juhi kui inimese näitamiseks ja esile saab tõsta tema juhtimisstiili või selgituse, milliseid inimesi juht oma meeskonda ootab.
5. Ära arva, et kogu töö on nüüd tehtud
Kui kampaanialeht on valmis ja alustatakse värbamiskampaaniaga, ei tasuks kohe loorberitele puhkama jääda. Pool tööd on veel ees: saadud reaktsiooni põhjal tuleb teha vajalikke muudatusi.
Võib juhtuda, et potentsiaalsed kandidaadid ei kandideeri või kandideerivad inimesed, kes ei vasta sobiva kandidaadi profiilile. Sellisel juhul tasub hinnata loodud kampaanialehte ja võimalusel kasutada veebianalüütikat, et aru saada, milles on probleem. Ehk on oluline info puudu või vales kohas? Kas kampaanialehe tekst on piisavalt selge ja arusaadav? Kas olulised kandideerimisnõudmised on selgelt esitatud?
Sellest ei tohiks lasta end heidutada, vaid vastupidi – võtta seda kui õppetundi, mis paneb kampaania paremini toimima ja toob oodatud tulemused.
Toimiv kampaanialeht = rohkem kvaliteetseid kandidaate
Kampaanialeht on kasulik tööriist värbamisel, mis, rakendades mainitud nippe, toob suurema hulga kvaliteetseid kandidaate.