Autor: Kai Saard • 2. oktoober 2019

Inspiratsioon, miks tegeleda oma isikliku brändiga

Eksikombel arvatakse, et persoonibrändi arendamisega peavad tegelema eelkõige poliitikud, lauljad, näitlejad ja kunstnikud. Signe Ventsel väidab, et persoonibrändi arendamisega võiksid kõik inimesed teadlikumalt tegeleda. „Soovituslikult kohustuslik on persoonibrändi arendamine keskastmejuhtidel, kindlasti organisatsioonide juhtidel ja ettevõtjatel, sest tihtipeale müüvad nad eelkõige iseennast ja alles siis oma toodet või teenust. Olgem ausad, omavahel teevad äri ennekõike persoonid, mitte organisatsioonid.”
Foto: Pixabay

„Mõtle korraks mõnele suurele ettevõttele. Kas sinu jaoks on selle ettevõtte küljes mingi nägu? Kui mõtleme Apple, mõtleme Steve Jobs; kui mõtleme Elisa, mõtleme Sami Seppänen – igal ettevõttel peab olema nägu, sest lugusid ei jutusta kunagi ettevõte, vaid inimesed, kes seal töötavad,” selgitab Signe maikuus ilmunud artiklis.

Signe artiklist inspireerituna küsisime kolmelt valdkonna tegijalt, kuidas on nemad oma persoonibrändi arendanud. Vastasid investor ja koolitaja Kristi Saare, Boost Yourselfi asutaja ja juht Teet Torim ning Elisa personalivaldkonna juht Kaija Teemägi.

1. Kas ja kuidas oled teadlikult tegelenud enda isikliku brändi arendamisega?

Kristi Saare: Valdkond, millega iga päev tegelen, on investeerimine ja finantsharidus. Selge see, et rahaasjad on valdkond, mis nõuab väga suurt usaldust – mängus on päris raha. See omakorda tähendab, et ükskõik, mida ma finantshariduse või investeerimise teemadel ütlen, siis selleks, et valdkonna huviline või minu klient mind usaldaks, peab ta usaldama mind kui persooni. Ma arvan, et oma isiklikku brändi võetakse sageli justkui mingit moeterminit, aga sisuliselt on see ausus, usaldusväärsus, selgus ja läbipaistvus.

Teet Torim: Eraldi mingeid tegevusi persoonibrändi arendamiseks teinud pole. Olen lihtsalt avatud rääkima enda kogemusest juhina, turundamisest ja ettevõtte kasvust. Ma arvan, et meil on jagada huvitavaid seisukohti ja oma maailmavaadet ettevõtlusest. 90% Eesti ettevõtetest seda lihtsalt ei tee.

Kaija Teemägi: Näen, et juhi persoonibrändi loomine on oluline, sest see aitab kaasa ettevõtte kuvandi loomisele ning usun, et just juhid on need, kes kujundavad ettevõtte näo. Kui juht on hea ja positiivse suunanäitajana pildis, joonduvad tema järgi ka töötajad. Lisaks tekivad kindlasti nii ka võimalused oma tooteid ja teenuseid teistmoodi turundada. Persoonibrändi loomise aluseks on muidugi juhi teadlikkus. Iseenesestmõistetav on see, et iga juht peab suutma esmalt ennast juhtida ja seejärel saab ta juhtida teisi. Juht peab teadma, milliseid väärtusi ta kannab, milliseid kogemusi omab, millised on tema tugevused ja nõrkused.

Minu persoonibrändi kujundamisel on abiks olnud nii turunduse kui ka suhtekorralduse pool, kes aitavad pildi- ja kirjakeelt ühtlustada ning sobivaid meediaväljundeid valida. Isikliku brändi kujundamisel tuleb arvestada kõigi kanalitega – eriti hoolikalt jälgida ka isiklikke sotsiaalmeedia kontosid ning mõelda sellele, mida on sobilik postitada ja mida mitte. Tuleb arvestada, et kui persooni ja ettevõtte vahele tekib võrdusmärk, hakatakse persoonibrändi pealt hinnangut andma kogu ettevõttele.

Sellest, kuidas luua tugevat ja teadlikku persoonibrändi ning mis see lõpuks ettevõttele (ja ka inimesele endale) üldse juurde annab, räägib Signe Ventsel lähemalt juba 13. novembril toimuval Koolituskonverentsil 2020. Loe lähemalt ja registreeri end SIIN.

2. Kas ja kuidas on see sinu töös ettevõtjana või ettevõtte juhina kasuks tulnud? Milliseid uksi avanud?

Kristi Saare: Kui inimesed mind ei usaldaks, siis ei toimiks ka minu koolitusettevõte. Ma olen kõik asjad, millest räägin, läbi katsetanud ja jagan neid kogemusi ausalt. Olen pingutanud, et hoida end kursis kõige uuemate valdkonna arengutega ja et oleks selge pilt ka igapäevastest teemakohastest aruteludest. Väga suur hulk koolitustellimusi, esinemiskutseid, nõustamiskliente ja koostööpakkumisi tulevad minu juurde just sotsiaalmeedia kaudu – inimesed, kes on näinud mind kuskil mõnele küsimusele vastamas või oma kogemust jagamas.

Teet Torim: Tegemist on ikka kommunikatsiooniga ja avatud juhina on see aidanud mul lihtsalt paremini viia meie ettevõtte sõnumit klientideni. Lisaks on see aidanud meist teha ka investoritele arusaadava ettevõtte. Inimesele, kes on avatud suhtleja, on paljud uksed rohkem lahti kui kinnise iseloomuga inimesele. Ettevõtjana isiklikku brändi omades on see aidanud meid teha nähtavaks potentsiaalsete töötajate seas. Meid teatakse, meie tegemistega ollakse kursis ja sedasi on lihtsam leida ka sobivat töötajat, kuna inimeste huvi on suur.

Kaija Teemägi: Elisas oleme aastaid teadlikult teadlikkuse parandamiseks tegelenud ettevõttest kui tööandjast rääkimise ning organisatsioonikultuuri kommunikeerimisega. Kõige olulisem on, et räägid sellest, mida ise tead ja oled kogenud. Oleme juba viis aastat edendanud tarka tööd ja alustasime sellega, sest meie inimesed ütlesid, et nende jaoks on oluline tööaja ja ameti paindlikkus, areng, hea tiimitöö.

Pean oluliseks eeskuju ja tegutsemist – ma mitte ainult ei räägi kaugtööst ja paindlikust tööajast, vaid kasutan seda aktiivselt ka ise. Käin oma kogemust jagamas ka teistele ettevõtetele ja juhtidele. Oleme saanud olla kaasarääkijad erinevatel tööelu korraldavatel seadusemuudatustel (näiteks sotsiaalministeeriumi koostatud kaugtöö juhise puhul). Paljud uued elisalased on meie juurde tee leidnud just erinevate juhtide lugude kaudu, mida tuuakse sageli ka vestlustel näidetena välja.

3. Millist lisaväärtust annavad organisatsioonile juurde tugeva isiku brändiga meeskonnaliikmed?

Kristi Saare: Tänapäeva maailmas on konkurents tihe, eriti oluline on väikeettevõtjatel teha midagi teistmoodi, et paista silma võrreldes suurettevõtetega, kellel on reklaamiraha rohkelt kulutada. Tugeva isikubrändiga meeskonnaliikmed jäävad klientidele meelde. Ükskõik kas kuskil konverentsil, koolitusel, meedias sõna võttes, sotsiaalmeedias silma paistes või midagi muud tehes. Kui sul oleks valida, kelle käest teenust võtta, kas tundmatu pakkuja või tunnustatud spetsialisti käest, siis kumma sa valiksid?

Teet Torim: See tõmbab kogu organisatsioonile tähelepanu. Mis omakorda paneb peale ka lisakohustuse tuua häid tulemusi. Paljuski määrab ära juhi karisma, millised inimesed tema meeskonnas on. Praegu ma tunnen, et ma olen saanud enda meeskonda juht sellised avatud ja n-ö janused inimesed, kes tahavad ennast tõestada ja midagi suurt korda saata.

Kaija Teemägi: Kui levinud on teadmine, et tööle tullakse tööülesannete pärast ja lahkutakse juhi pärast, siis meile tullaksegi tööle ka juhtide pärast. Tullakse ka tagasi, olles käinud maailma avastamas mõnes teises organisatsioonis. Ettevõtte kultuuri loovad juhid oma imago, käitumise ja tegudega ning persoonibrändi puhul on kõige olulisem see, et kuvand vastaks ka tegelikkusele.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456